iiyama: 30-procentowy wzrost sprzedaży w Polsce
Producent poinformował, że sprzedaż monitorów w I kw. 2011 r. zwiększyła się o 30 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ub. roku. Zdaniem dyrektora generalnego iiyamy resellerzy i klienci nie chcą już tanich paneli.
Vendor poprawił wynik, mimo że sprzedaż monitorów na polskim rynku spadła o kilkanaście procent w porównaniu z I kw. 2010 r. Dyrektor generalny iiyamy, Mariusz Kuczyński, tłumaczy większy popyt na produkty japońskiej marki zmieniającymi się preferencjami handlowców i klientów. – Resellerzy i klienci końcowi mają już dosyć tanich monitorów – mówi Mariusz Kuczyński – Resellerzy ze względu na niską marżę na większości monitorów LCD wolą skoncentrować się na markach, na których mogą więcej zarobić. Z kolei klienci końcowi są bardziej świadomi tego, że monitor kupuje się na lata i warto zainwestować w panel lepszej jakości.
Iiyama według własnej informacji jest obecnie nr 4 na krajowym rynku monitorów.
Podobne aktualności
Rynek monitorów odbił po 5 kwartałach spadków
W 2024 r. i 2025 r. zanosi się na wzrosty sprzedaży. Są ku temu istotne powody - według prognozy.
Sprzedaż wyświetlaczy publicznych o 14 proc. w górę
„Wiele projektów w dalszym ciągu boryka się z wydłużonymi terminami" - twierdzi ekspert.