W stolicy zebranych powitał  Rafał Albin, nowy dyrektor działu Consumer Channel Group oraz  Marcin Wesołowski, od niedawna zarządzający działem OEM w Microsofcie. W imieniu Intela konferencję otworzył Krzysztof Jonak, odpowiadający za działania producenta w Polsce. 

Przedstawiciele Microsoftu wprowadzili partnerów obszar zagadnień związanych z systemem Windows 10 oraz Office'em 2016. Według zaprezentowanych danych, rok po premierze mamy na rynku 400 mln aktywnych urządzeń pracujących pod kontrolą „Dziesiątki”. Godny uwagi jest fakt, że na ten system przeszło już 48 proc. użytkowników platformy Steam, a więc bardzo świadomych konsumentów nowych technologii. W lipcu br. w środowiskach biznesowych aktywnych było 42 mln komputerów z Windows 10. Natomiast 70 mln to liczba miesięcznych aktywnych licencji użytkowników Office'a 365 – również w biznesie. 

Gigantyczne, według przedstawicieli Microsoftu, tempo przyrostu adopcji Windowsa 10, daje partnerom dobry grunt do tego, aby o przejściu na profesjonalną wersję tego systemu rozmawiać z klientami. Odbiorca biznesowy, który przeszedł na Windows 10, prędzej czy później stanie się skłonny do rozmowy o technologiach chmurowych, argumentowali specjaliści. Dzięki temu kontakt resellera z odbiorcą nie skończy się na dostarczeniu mu sprzętu, a będzie miał kontynuację w usługach. Kontynuację tym lepszą, że Windows 10 Pro jest dobrze dostosowany do funkcji pakietów Office'a 365 i 2016 i pozwala na ich maksymalne wykorzystanie. Kolejny powód, dla którego klienci mają się do „Dziesiątki” przekonywać jest związany z trendem mobilności. Ponieważ jest to system, który działa na wszystkich urządzeniach (chodzi nie tylko o komputery, tablety, smartfony, ale również tak oryginalne rozwiązania jak okulary HoloLens), ułatwia wdrażanie mobilnych rozwiązań w przedsiębiorstwach. Znaczną część prezentacji poświęcono bezpieczeństwu tego systemu operacyjnego, o które Microsoft dba na bieżąco, co stanowi ogromną zmianę w stosunku do poprzedników „Dziesiątki”. Vendor pracuje też nad technologiami biometrycznymi, czego przykładem jest funkcja Windows Hello. Polega na uzyskiwaniu dostępu do sprzętu działającego pod kontrolą Windows 10 po rozpoznaniu linii papilarnych albo twarzy użytkownika lub też przy użyciu innego urządzenia, np. telefonu lub opaski inteligentnej sparowanej z komputerem.