InsERT: małe firmy potrzebują prostych rozwiązań do e-handlu
Zdaniem szefa InsERT-u, Jarosława Szawlisa, na polskim rynku jest olbrzymi potencjał sprzedaży rozwiązań do e-handlu i tworzenia serwisów WWW dla drobnych przedsiębiorców. Popyt będzie rosnąć ze względu na rozwój handlu w Internecie.
Według prezesa klienci w MSP są zainteresowani przede wszystkim tanim, prostym do wdrożenia i zarządzania oprogramowaniem umożliwiającym dostęp firmom do biznesu internetowego, które można uruchomić, jak to ujął szef InsERT-u „kilkoma ruchami ręki” (ponieważ wielu przedsiębiorców nie wie jak się zabrać do tworzenia e-sklepu czy strony WWW, nie ma specjalizowanych działów IT, nie chce zaprzątać sobie głowy hostingiem itd., ponadto posiada niewiele środków na rozwój biznesu w sieci). Dane przytaczane przez InsERT wskazują, że rynek takich rozwiązań będzie rósł, ze względu na szybki rozwój e-handlu. Na przełomie tysiącleci przychody w tym segmencie wyniosły ok. 100 mln zł, a w 2015 r. według prognozy powinny sięgnąć 33 mld zł. Zdecydowaną większość sprzedawców handlujących w Internecie stanowią małe firmy – 89 proc. podmiotów badanych na zlecenie IAB Polska zatrudnia do 9 osób. W tej grupie są liczne przedsiębiorstwa jednoosobowe, w których wszystkim zajmuje się właściciel. Ponieważ nie dysponują one dużymi budżetami, największa część przedsiębiorców z tego segmentu (78 proc.) korzysta z platform e-commerce, co nie wymaga większych inwestycji.
W ten trend zdaniem przedstawicieli producenta wpisuje się nowe rozwiązanie InsERT-u – aplikacja vendero, która ma umożliwić małym firmom, dysponującym skromnymi środkami finansowymi, prowadzenie sprzedaży w sieci poprzez własny e-sklep lub dotarcie do potencjalnych klientów z informacją o ofercie i firmie za pomocą witryny z ofertą lub firmowego serwisu WWW. Jak zauważył szef firmy, potencjał sprzedaży takich rozwiązań jak vendero nie ogranicza się do rynku B2B. Aplikację mogą wykorzystać także konsumenci, prezentując w sieci różne treści (jako przykład podano ogłoszenie dotyczące np. sprzedaży czy najmu nieruchomości – otóż właściciel może zamieścić w anonsie link do szczegółowych informacji o ofercie i zdjęć, zamieszczonych w sieci w oparciu o szablon dostępny w vendero.
Jak zapewniali przedstawiciele InsERT-u, stworzony przez nich program odpowiada na potrzeby małych firm związane z aplikacjami do e-handlu: szybko i łatwo, bez specjalistycznej wiedzy na temat tworzenia stron WWW, można założyć i uruchomić sklep internetowy, witrynę z ofertą lub firmowy serwis. Intuicyjny kreator prowadzi użytkownika krok po kroku do gotowej witryny w ciągu – jak zapewnia producent – kilku minut. Do dyspozycji są gotowe szablony i widety. Zawartość, układ i kolorystyka serwisu mogą być w dowolnym momencie modyfikowane. Stroną można zdalnie zarządzać przez Internet. Klienci powinni preferować także responsywną grafikę, ponieważ coraz częściej internauci korzystają z urządzeń mobilnych, a także łatwość integracji.
Według prezesa InsERT-u zainteresowanie vendero przeszło oczekiwania producenta. W ciągu tygodnia od premiery sprzedano pierwsze licencje. Producent nie planuje natomiast wielkości sprzedaży vendoro w br.
Podobne aktualności
Platformy będą raportować skarbówce o e-sprzedawcach po 1 lipca 2024 r.
Rząd przyjął projekt ustawy. KAS chce wyłowić sprzedawców unikających opodatkowania.
Co piąta firma w Polsce nie ma systemu do automatyzacji zakupów
Dla 73 proc. firm najważniejsza przy wyborze systemu zakupowego B2B jest łatwość integracji i wdrożenia.