Dla porównania obecnie Integer posiada w Polsce 420 paczkomatów InPost. Na powiększenie floty spółka chce wydać do końca roku 40 – 80 mln zł.

– Ogólnopolska ofensywa Grupy Integer.pl zakłada nie tylko uruchamianie nowych paczkomatów In Post aż do pełnego nasycenia w danym regionie, ale uwzględnia również relokację funkcjonujących już urządzeń. Docelowo krajowa sieć ma liczyć około 1000 automatów, ale nie wykluczamy, że wraz z rosnącym zainteresowaniem naszą usługą zdecydujemy się na rozlokowanie dodatkowych paczkomatów – zapowiada Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl. Zdaniem menedżera wskutek kryzysu spada liczba przesyłek do firm, rośnie natomiast liczba zleceń B2C, dlatego firma chce powalczyć o rynek dostaw do konsumentów.

Z danych zaprezentowanych przez firmę wynika, że usługa InPost cieszy się uznaniem klientów – 63 proc. ponownie wybrało tę opcję dostawy, a 74 proc. odbiorców, korzystających dotychczas z usług kurierskich, zdecydowało się na InPost, uznając tę opcję za atrakcyjniejszą. W Polsce Integer nie ma konkurencji na rynku paczkomatów. 

Chyba jeszcze bardziej ambitne są plany działań firmy na międzynarodowym rynku – w 2013 r. przybędzie 3 tys. urządzeń w różnych krajach, a docelowo w Europie i państwach WNP ma ich być 16 tys. Koszt inwestycji wyceniono na ponad 300 mln euro. Ostatnio Integer wszedł na rynek australijski.