Na wzrostowy trend sprzedaży komputerów biznesowych z wyższych segmentów cenowych wskazuje według Intela rosnący popyt na procesory vPro, montowane w takich urządzeniach. W 2014 r. w porównaniu z 2013 r. ich sprzedaż zwiększyła się w dwucyfrowej skali (czyli sporo ponad średnią dla całego rynku PC). Obecnie generują one jedną piątą sprzedaży w dziale PC Intela, a ten udział rośnie. To dobra wiadomość zarówno dla Intela, jak i dostawców sprzętu – na układach vPro i opartych na nich urządzeniach marże są wyższe, niż na tanich laptopach konsumenckich (które również mają coraz większe wzięcie). W komputerach używanych na świecie działa aktualnie według przedstawiciela Intela ok. 100 mln procesorów vPro.  

Intel spodziewa się, że w 2015 r. sprzedaż na światowym rynku PC będzie podobna jak w ub.r. Średnie ceny (w dolarach) powinny powoli spadać.