Intel przejął Rivet Networks, właściciela marki produktów sieciowych Killer. Jej portfolio obejmuje sprzęt, oprogramowanie i technologie chmurowe. Rozwiązania Rivet mają powiększyć ofertę Wi-Fi Intela dla komputerów. Pomogą również wykorzystywać kombinację ethernetu i Wi-Fi, aby nadać priorytet ruchowi przez oba połączenia.

Obie firmy nawiązały już współpracę w celu opracowania karty sieciowej Wi-Fi 6, przeznaczonej do komunikacji dla graczy i rozrywki wymagającej dużej wydajności. Intel zapowiada tworzenie nowych rozwiązań w celu poprawy łączności sieciowej z komputerem.

Zespół Rivet Networks, z CEO firmy na czele, dołączy do grupy rozwiązań bezprzewodowych Intela w ramach działu PC (Client Computing Group). Przejęte produkty, w tym marka Killer, zostaną zintegrowane z szerszą ofertą Wi-Fi Intela dla komputerów. Producent czipów inwestuje w rozwój Wi-Fi 6.


Wi-Fi 6 szczególnie ważne w czasie pandemii

Negocjacje w sprawie zakupu trwały prawdopodobnie od końca 2019 r. Intel zwraca natomiast uwagę na rosnące znaczenie wydajnej łączności bezprzewodowej w czasach pandemii. Według firmy obecnie w domach jest średnio 11 urządzeń z obsługą Wi-Fi. W ciągu ostatnich kilku miesięcy połączenia wideo i wideokonferencje w sieci bezprzewodowej odnotowały wzrost o ponad 283 proc. (według Comcast), a ponad 90 proc. ruchu w sieci ISP jest oparte na Wi-Fi (według Charter Communications). Nawet w przypadku telefonów ponad 70 proc. transferu odbywa się przez Wi-Fi - twierdzi Intel.

Wartość transakcji nie została ujawniona. Rivet Networks działa od 2014 r. Został wydzielony z Qualcomm Atheros z przejętej przez niego w 2011 r. firmy Bigfoot Networks.