Producent czipów prawdopodobnie zamknie swój dział wearables (New Devices Group). Wielu współpracowników dostało wymówienia – twierdzi serwis TechCrounch. 

Wycofanie z oferty inteligentnych zegarków zwiastowało ten krok. Intel dość późno wszedł na rynek urządzeń noszonych, w 2014 r. kupując producenta urządzeń monitorujących aktywność fizyczną – Basis Science, a w 2015 r. – dostawcę okularów sportowych Recon Instruments. Uruchomił także platformy dla deweloperów tworzących oprogramowanie na wearables.

Jeszcze na targach CES w Las Vegas w styczniu br. Intel prezentował nowe urządzenia noszone. W sierpniu jednak wycofał z rynku dwa modele smartwatchy, z powodu ryzyka przegrzewania się baterii. Potem poinformował, że do końca br. wyłączy serwery obsługujące urządzenia.

W III kw. br. odnotowano załamanie na rynku inteligentnych zegarków – spadek sprzedaży o 51,6 proc. według IDC. Tymczasem jeszcze w marcu br. prognozy analityków zapowiadały trwającymi latami boom na urządzenia noszone. W 2016 r. na rynek miało trafić 110 mln takich urządzeń (prognoza IDC). Do 2020 r. na świecie przewidywano co roku wzrost o 31 proc., a w krajach CEE – o 121,1 proc.