W lipcu br. sprzedaż interaktywnych wyświetlaczy wielkoformatowych (LFD) wzrosła na polskim rynku o 211 proc. rok do roku – według danych Contextu (w ujęciu ilościowym).

Wzrost popytu na naszym rynku znacznie przewyższa średnią dla Europy zachodniej, gdzie sprzedaż LFD zwiększyła się o 19 proc. rok do roku w lipcu br. Wyższy popyt odnotowano na modele interaktywne (+29 proc.).

Ten rodzaj sprzętu miał 18 proc. udziału w sprzedaży LFD na zachodzie kontynentu ilościowo oraz blisko 30 proc. wartościowo, co oznacza wzrost odpowiednio o 29 proc. i 16 proc.

Rosnąca sprzedaż odzwierciedla zapotrzebowanie na rozwiązania do współpracy w firmach. Ponadto w III kw. LFD tradycyjnie kupuje także edukacja – w ocenie Dominiki Koncewicz, analityka Contextu.

65 i 75 cali najpopularniejsze

Największy wzrost sprzedaży w Europie odnotowano w przypadku dotykowych monitorów o przekątnej 65 i 75 cali (odpowiednio o +57 proc. i +43 proc. rok do roku) oraz modeli 4K/UHD (77 proc. interaktywnych wyświetlaczy sprzedawanych w lipcu miało wysoką rozdzielczość). Rosnące zapotrzebowanie na ekrany o wysokiej gęstości jest spowodowane spadającymi cenami, które są już bliskie stawkom za modele Full HD.

Analitycy oceniają, że długo oczekiwane wprowadzenie w III kw. br. 50,5-calowego Microsoft Surface Hub 2S będzie impulsem sprzedażowym w tej kategorii i zaostrzy konkurencję między dostawcami.
 
Przewiduje się, że popyt na wyświetlacze interaktywne ze strony przedsiębiorstw w Europie będzie się nadal rósł, szczególnie na największych rynkach, takich jak Wielka Brytania, Niemcy i Francja.