Problem kosztów wskazało 40 proc. ankietowanych przez PayPal – stwierdzili, że robiliby częściej zakupy w zagranicznych sklepach, gdyby nie opłaty związane z przesyłką i zwrotem. Natomiast 30 proc. powstrzymuje ryzyko związane z transakcją transgraniczną. Badanie PayPal wskazuje, że 83 proc. internautów robiłoby zakupy za pośrednictwem zagranicznych serwisów, gdyby w ogóle nie trzeba było płacić za ewentualny zwrot towaru. 

Według Gemiusa w marcu br. 13 proc. kupujących w sieci deklarowało korzystanie z witryn zagranicznych. W tym wypadku wskazywano te same bariery, co w badaniu PayPala – bezpieczeństwo transakcji i wysokie koszty ewentualnego zwrotu. Podobne obawy dotyczą zakupów w polskich e-sklepach. W ciągu ostatniego roku 48 proc. klientów miało problem z wysoką ceną dostawy, 23 proc. otrzymało artykuł, z którego nie byli zadowoleni, 17 proc. stwierdziło, że otrzymany produkt nie był tym, który zamawiali (nieprawdziwe informacje dotyczące przedmiotu sprzedaży i ceny).