Wartość konsumenckiego rynku IoT do 2023 r. będzie zwiększać się średnio o 17,3 proc. co roku. Oznacza to przeszło dwukrotny wzrost przychodów w skali światowej wobec 2018 r., do sumy 104,4 mld dol. – prognozuje MarketsandMarkets. Dane obejmują infrastrukturę sieciową, komponenty, rozwiązania, usługi oraz aplikacje dla użytkowników końcowych działające na różnych urządzeniach (wearables, elektronika konsumencka, sprzęt medyczny, automatyka domowa, samochody).

Wśród najważniejszych czynników wzrostu wymieniono rosnącą liczbę inteligentnych urządzeń w użyciu, wygodę konsumentów, większą dbałość o zdrowie i kondycję fizyczną, rosnące znaczenie zdalnego monitoringu domu oraz regulacje dotyczące bezpieczeństwa urządzeń IoT.

Przewiduje się, że największy udział w wydatkach na konsumenckim rynku IoT będzie miała infrastruktura sieciowa. Rosnąca ilość danych spowoduje konieczność inwestycji w sieci o szybszym transferze oraz w pamięci masowe do przechowywania informacji.

W segmencie aplikacji dla użytkowników końcowych największe przychody powinna generować automatyka domowa. Konsumenci będą wydawać więcej środków także na automatyzację rozwiązań bezpieczeństwa, HVAC (ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja) i zarządzanie energią, jak również na zdalny monitoring domu.