Według raportu IAB Polska rosnąca wartość e-handlu będzie skutkowała coraz większymi wydatkami na marketing. W badaniu przeprowadzonym przez IIBR przedsiębiorców zapytano, jakie kanały marketingowe zamierzają wykorzystywać w przyszłości. Najwięcej z nich (49 proc.) zapowiada, że zainwestuje w pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Kolejne najczęściej wymieniane sposoby to profil, fanpage w serwisach społecznościowych (37 proc.), newsletter (36 proc.), reklama w serwisach społecznościowych (33 proc.) i marketing szeptany (31 proc.). Nieco mniej firm będzie starało się dotrzeć do klientów poprzez platformy e-commerce (30 proc.), sponsorowane linki (29 proc.) i porównywarki cenowe (24 proc.).

Niewiele e-sklepów zamierza natomiast promować się poprzez e-kupony (3 proc.) czy sieci kontekstowe (6 proc.).

Jak zauważa Adrian Hinc, kierownik produktu w Eniro, zwiększanie liczby użytkowników e-sklepów zapewne będzie coraz bardziej kosztowne, w związku z tym należy spodziewać się działań nakierowanych na wzrost konwersji. Wzrośnie także znaczenie narzędzi do analizy, dotychczas traktowanych marginalnie.Zdaniem menedżera optymalizacja w wyszukiwarkach może stanowić klucz do zwiększenia sprzedaży.

Informacje pochodzą z raportu IAB Polska „E-handel w polskich małych i średnich przedsiębiorstwach”.