Zdaniem serwisu duża ilość konkurujących ze sobą sprzedawców doprowadziła do tego, że sklepy w coraz mniejszym stopniu rywalizują ze sobą cenami, które i tak są już niskie. O wyborze konkretnej placówki przez klienta coraz częściej decyduje więc jakość i sposób prezentacji oferty. DeCommerce twierdzi, że podstawą każdej aukcji są zrozumiałe i zwięzłe opisy. Radzi handlowcom przygotować poszerzone informacje dotyczące parametrów technicznych, które nie zawsze są jasne dla przeciętnego klienta. Opis nie może być jednak za długi, bo to zniechęca do czytania.

To nie wszystko. Trzeba także dopracować wygląd aukcji, opisy, zdjęcia, istotny jest oczywiście poziom obsługi. W kontaktach z klientem praktycznie wszystko ma znaczenie. Bardzo ważny jest język, jakim posługują się osoby odpowiedzialne za obsługę. Warto zadbać, by można łatwo było wyczuć w nim zaangażowanie i szacunek do potencjalnego nabywcy. Jest to szczególnie ważne podczas kontaktu telefonicznego, kiedy rozmówca może bardzo szybko odczytać nastawienie sprzedawcy – mówi Jolanta Żochowska, trener „Allegro dla biznesu”. Według DeCommerce również szybkość dostarczenia towaru, a nawet sposób jego pakowania muszą być na wysokim poziomie.

Aby usprawnić obsługę klienta, serwis radzi jej automatyzację, np. poprzez wprowadzenie programów monitorujących aukcje, które wysyłają e-maile do nabywców i powiadamiają o realizacji zamówień. Podobnie wygląda sytuacja z fakturami – specjalistyczne oprogramowanie skróci cały proces. Serwis przypomina także, że sprzedawca powinien dobrze orientować się w przepisach dotyczących praw i obowiązków klienta, co ułatwi pracę i pozwoli uniknąć szkodowych dla wizerunku e-sklepu nieporozumień.