W badaniu przeprowadzonym drogą mailową Samsung sprawdził preferencje Polaków dotyczące telewizorów. Odpowiedzi udzieliło 9080 osób.

Respondenci zapytani o cechy, na które zwrócą uwagę przy zakupie kolejnego telewizora, najczęściej wymieniali funkcjonalność Smart TV (34 proc. odpowiedzi). Chcą także modeli o dużej rozdzielczości – 26 proc. wskazało urządzenie z ekranem UHD. Na kolejnych miejscach znalazły się telewizory z serii SUHD oraz z zakrzywionym ekranem. Obie te cechy zostały zaznaczone przez co szóstą ankietowaną osobę.

Badani poproszeni o wskazanie najważniejszych czynników, jakie biorą pod uwagę przy wyborze nowego telewizora, wymieniali przede wszystkim współpracę z innymi urządzeniami (44 proc.), takimi jak smartfony, tablety oraz inny sprzęt audio i wideo. Duże znaczenie ma również wielkość ekranu oraz jasność i kontrast obrazu (odpowiednio 42 proc. i 39 proc. odpowiedzi).

W ankiecie pytano także konsumentów, gdzie szukają opinii na temat sprzętu, który chcą kupić. Okazało się, że zazwyczaj decyzje zakupowe wsparte są opiniami wyrażanymi w Internecie (76 proc.). Na drugim miejscu są fora dyskusyjne (55 proc.), które ankietowani odwiedzają przed zakupem telewizora.