Jakich telewizorów chcą Polacy
Jedna trzecia polskich użytkowników chce wymienić swój telewizor na model smart. Przy wyborze sprzętu ponad 70 proc. osób kieruje się opiniami w Internecie – wynika z badania Samsunga.
W badaniu przeprowadzonym drogą mailową Samsung sprawdził preferencje Polaków dotyczące telewizorów. Odpowiedzi udzieliło 9080 osób.
Respondenci zapytani o cechy, na które zwrócą uwagę przy zakupie kolejnego telewizora, najczęściej wymieniali funkcjonalność Smart TV (34 proc. odpowiedzi). Chcą także modeli o dużej rozdzielczości – 26 proc. wskazało urządzenie z ekranem UHD. Na kolejnych miejscach znalazły się telewizory z serii SUHD oraz z zakrzywionym ekranem. Obie te cechy zostały zaznaczone przez co szóstą ankietowaną osobę.
Badani poproszeni o wskazanie najważniejszych czynników, jakie biorą pod uwagę przy wyborze nowego telewizora, wymieniali przede wszystkim współpracę z innymi urządzeniami (44 proc.), takimi jak smartfony, tablety oraz inny sprzęt audio i wideo. Duże znaczenie ma również wielkość ekranu oraz jasność i kontrast obrazu (odpowiednio 42 proc. i 39 proc. odpowiedzi).
W ankiecie pytano także konsumentów, gdzie szukają opinii na temat sprzętu, który chcą kupić. Okazało się, że zazwyczaj decyzje zakupowe wsparte są opiniami wyrażanymi w Internecie (76 proc.). Na drugim miejscu są fora dyskusyjne (55 proc.), które ankietowani odwiedzają przed zakupem telewizora.
Podobne aktualności
Gala CRN: tworzymy historię!
Po raz pierwszy w historii mieliśmy zaszczyt uhonorować Ambasadorów Kodeksu Dobrych Praktyk Partnerskich Branży IT, uroczyście wręczyć Certyfikaty Channel Master 2024 oraz gościć Larry’ego Walsha, założyciela Channelnomics – zasłużonej amerykańskiej agencji badawczej zajmującej się globalnym kanałem sprzedaży IT.
Konsumenci oszczędzają na smart home, chcą niezawodnego internetu
U prawie połowy ankietowanych osłabł zapał do wdrażania nowych technologii i gadżetów do domu.