Stosowane dotąd metody rekrutacji zaczynają zawodzić, zwłaszcza w przypadku najbardziej pożądanych kandydatów z branży IT – twierdzi Antal. Według firmy ogłoszenie o pracę nadal jest najczęstszym sposobem pozyskiwania pracowników, więc warto je zachęcająco sformułować. Na co zwracają uwagę kandydaci?

Niezmiennie dla specjalistów i menedżerów najważniejsze w nowej ofercie są zarobki wyższe od dotychczasowych (75 proc.).

Fachowcy biorą również pod uwagę wizerunek pracodawcy. Jeśli organizacja zaproponuje wysokie wynagrodzenie, ale nie cieszy się dobrą opinią na rynku, nie będzie w stanie zachęcić specjalisty.

Ponadto według Antal kandydatów nie przekonują ogłoszenia zawierające sztampowe określenia wstawiane na zasadzie „kopiuj-wklej”, takie jak: atrakcyjne wynagrodzenie, przyjazna atmosfera w pracy, możliwości rozwoju. Specjaliści oczekują indywidualnego podejścia i konkretów. Stąd coraz więcej firm publikuje w ogłoszeniach informacje o zarobkach.

„Podanie widełek płacowych, ciekawy opis benefitów, szczególnie tych niestandardowych, oraz wyszczególnienie kompetencji, jakie zdobędzie kandydat na konkretnym stanowisku, zareklamuje firmę jako innowacyjną” – radzi Sonia Podgórska, konsultant w Antal.

Ponadto z roku na rok coraz bardziej cenione są benefity pomagające w zachowaniu tzw. work-life-balance. Dlatego dla niemal połowy (49 proc.) kadry średniego i wyższego szczebla elementem koniecznym do rozpatrzenia propozycji zatrudnienia są elastycznych godzin pracy.

„Kandydatom zależy dziś na stabilności zatrudnienia, ale chcą też mieć poczucie pewnej niezależności. Z naszego doświadczenia wynika, że firmy kierujące się filozofią work-life-balance wygrywają na rynku pracy” – twierdzi Sonia Podgórska.

Według raportu Antal dla 54 proc. specjalistów i menedżerów nieodłącznym elementem ogłoszenia jest umowa o pracę. Świadczy to o nadal konserwatywnym podejściu większości kandydatów do zatrudnienia, choć rośnie odsetek osób preferujących umowę w oparciu o działalność gospodarczą (10 proc., wzrost o 3 punkty procentowe). Coraz więcej pracowników stawia na niezależność, rozwija swoją karierę jako freelancer lub inwestuje w start-upy.

Dla specjalistów przy wyborze oferty istotne jest także miejsce pracy – lokalizacja biura i jego wielkość. Aż 47 proc. kandydatów zwraca uwagę na czas dojazdu. Według firmy rekrutacyjnej wynika to z faktu, że ludzie coraz bardziej cenią swój prywatny czas. Ważnym elementem oferty zatrudnienia jest również wygląd biura i komfort pracy w nim.

 

Źródło: Antal