Japończycy zapowiadają ofensywę w Europie
NEC planuje zwiększyć swoją aktywność na rynku europejskim. Japoński koncern zamierza wzmocnić pozycję w segmencie rozwiązań do ochrony i przechowywania danych.
Przedstawiciele firmy podczas spotkania prasowego w Santa Clara, gdzie mieści się siedziba NEC Corporation of America, przedstawili strategię działania i rozwoju. Jednym z kluczowych wydarzeń dla japońskiego koncernu będą Letnie Igrzyska Olimpijskie 2020 w Tokio. NEC otrzymał status złotego partnera igrzysk i znajdzie się w wąskim gronie dostawców rozwiązań infrastrukturalnych. Producent z Kraju Kwitnącej Wiśnie nie myśli jednak wyłącznie o lokalnym rynku i skupi się na opracowywaniu systemów przeznaczonych dla inteligentnych przedsiębiorstw. Co to oznacza w praktyce? – Chcemy tworzyć elastyczną i wysoce wydają infrastrukturę, która pozwoli prowadzić przewidywalny biznes przy stosunkowo niewielkich nakładach finansowych. Zamierzamy również wdrażać innowacyjne aplikacje biznesowe, umożliwiające lepszą obsługę i współpracę z klientami. – mówił Hide Senta, wiceprezydent NEC Corporation of America.
Partnerzy na pierwszym planie
NEC jest klasycznym japońskim konglomeratem, oferującym szeroką gamę produktów, wśród których znajdują się m.in serwery, systemy ujednoliconej komunikacji i kolaboracji, sprzęt sieciowy, rozwiązania do ochrony danych. Bogate portfolio otwiera duże możliwości przed resellerami czy integratorami, współpracującymi z firmą. – Pragniemy razem z naszymi partnerami budować nowe biznesy, podążając za najnowszymi trendami rynkowymi. Niezwykle ważną kwestią jest migracji przedsiębiorstw do nowoczesnej infrastruktury. To zadania, które będziemy realizować na przestrzeni najbliższych 3-5 lat – wyjaśnia Francois-Remy Monnier wiceprezydent ds. sprzedaży rozwiązań smart IT w regionie EMEA NEC Enterprise.
Japończycy przywiązują dużą wagę do rynku europejskiego. Na Starym Kontynencie działa aż pięć ośrodków PSIC (Platform Solution Integration Center), które mieszczą się w Nottingham, Nanterre, Hilversu, Rzymie oraz Nikozji. – Wielu producentów nie posiada czytelnej strategii w zakresie współpracy z kanałem sprzedaży. Fuzje zaciemniają obraz, resellerzy nie wiedzą na jakiej technologii się skupić. To często prowadzi do wyrabiania wielu certyfikatów, a tym samym generowania dodatkowych kosztów. NEC realizuje swoją strategię w 100% opierając się na partnerach. Chronimy inwestycję i zależy nam na długoterminowej współpracy z firmami europejskimi. – dodaje Francois-Remy Monnier
HYDRAstor, czyli alternatywa dla Data Domain
Podczas spotkania w Santa Clara jednym z wiodących tematów była ochrona danych. NEC przedstawił pamięć masową HYDRAstor służącą do do długoterminowego przechowywania zasobów. To prawdziwa bestia, która przez długie lata siedziała w ukryciu. Pierwsza wersja ujrzała światło dzienne w 2002 roku, niemniej na rynek EMEA trafiła dopiero czwarta odsłona produktu w 2014 roku. System obsługuje 1100 klientów, NEC ma koncie 1800 instalacji o łącznej pojemności około 3 eksabajtów danych.
Rozwiązanie zapewnia globalną deduplikację danych, która pozwala zredukować do 95% wykorzystanie pamięci masowej. System można skalować aż do 165 węzłów. Skalowanie odbywa się za pośrednictwem węzła hybrydowego, zwiększającego pojemność i wydajność, oraz węzła pamięciowego odpowiadającego za rozbudowę pojemności. HYDRAstor do ochrony danych wykorzystuje kodowanie DRD (Distributed Resilient Data). Pozwala ono o około 10-50 razy szybciej odbudowę danych niż RAID, przy mniejszym o 25 procent narzucie pojemności.
NEC nie ukrywa, iż chce aktywniej walczyć w Europie z Data Domain firmy Dell EMC. Gdzieniegdzie udaje się zdetronizować lidera. Francois-Remy Monnier pokazał ciekawy przykład wdrożenia w jednym z południowoafrykańskich banków. HYDRAstor zastąpiła w nim 12 systemów DD890, 6 systemów DD990 Data Domain oraz 6 systemów 5330 NetBackup.
Podobne aktualności
21 proc. firm nie tworzy kopii zapasowych swoich danych
Za 67 proc. zdarzeń utraty danych odpowiada awaria sprzętu lub oprogramowania – według raportu.
Fujitsu i NEC rozwijają własne chipy
Giganci inwestują w samodzielnie wykonane chipy w stacjach bazowych 6G.
APN Promise dystrybutorem rozwiązań Xopero
Oferta polskiej firmy będzie dostępna poprzez sieć partnerską APN Promise.