Te 30 mld zł to niewiele, w porównaniu z krajami Europy Zachodniej, natomiast udział sprzedaży online (18-20 proc.) jest spory. Polacy najczęściej kupują drobne akcesoria, ale dzięki popularności m.in. tabletów, smartfonów i sprzętów gospodarstwa domowego średnia wartość koszyka zakupowego to 1-1,5 tys. zł.
 
Według Tomasza Siedleckiego, dyrektora marketingu RTV Euro AGD, przez Internet kupowane są te same produkty, co w stacjonarnych sklepach. Są to przede wszystkim tablety i smartfony. Popyt na nie rośnie. Duży udział w sprzedaży mają również telewizory i sprzęty gospodarstwa domowego. Na popularności zyskują m.in. suszarki do ubrań oraz zmywarki. Te kategorie rozwijają się najszybciej.

Zdaniem przedstawiciela RTV Euro AGD w tym roku będą częściej kupowane telewizory z wyświetlaczami OLED (organiczne diody elektroluminescencyjne). Technologia ta pozwala m.in. na tworzenie zagiętych, a także przezroczystych ekranów. OLED-y były do tej pory montowane w smartfonach, ale coraz częściej są wykorzystywane także w telewizorach. Taki sprzęt kosztuje nawet 10-20 tys. zł, ale może się to zmienić.

– Oczekiwania są takie, że jeszcze w tym roku i w przyszłym te produkty trafią na półki cenowe dostępne dla przeciętnego konsumenta – mówi Tomasz Siedlecki.