Jedna trzecia Polaków ma laptopa
Większość użytkowników komputerów korzysta z maszyn stacjonarnych, ale laptopów jest już niewiele mniej. Klienci kupują najczęściej sprzęt przydatny do Internetu – wynika z badania przeprowadzonego przez PBS DGA.
Według raportu „Rynek telekomunikacyjny w Polsce 2011” komputer na prawie dwie trzecie (63,1 proc.) gospodarstw domowych: 41 proc. używa maszyn stacjonarnych, a 33,4 proc. – laptopów (wynik nie sumuje się do 63 proc., bo można było wskazać oba rodzaje urządzeń).
Respondenci zapytani, dlaczego kupili komputer, najczęściej twierdzili, że potrzebują go do korzystania z Internetu (72,2 proc.). Blisko połowa badanych chciała mieć sprzęt do nauki (47,4 proc.), a nieco mniej – do pracy (39,1 proc.). Całkiem spora grupa jest zainteresowana posiadaniem urządzenia do zabawy albo dla dzieci (27,8 proc.). Inne powody zakupu mają marginalne znaczenie.
W grupie, która nie ma komputera (36,9 proc. gospodarstw domowych), większość zrezygnowała z zakupu sprzętu, bo po prostu nie jest potrzebny (75,4 proc.). Sporo osób wskazało także powody finansowe (28,3 proc.).
Podobne aktualności
Rok 2024 dobrze rozpoczął się na rynku PC
"W nadchodzących kwartałach rynek będzie rósł w siłę" - taką dobrą wiadomość dla branży ma analityk.
Stacje robocze PC wychodzą z dołka
Po spadku o blisko 9 proc. w ub.r. kilka istotnych czynników pomoże zwiększyć sprzedaż w 2024 roku - według prognozy.
AI PC i cykl wymiany zwiększą sprzedaż komputerów w 2024 r. (i później)
„Obecność funkcji AI w urządzeniach z pewnością doprowadzi do wzrostu średniej ceny sprzedaży” - twierdzi analityk.