Nowa specjalizacja, dotycząca centrum danych, ma pomóc partnerom w rozwijaniu biznesu z wykorzystaniem rozwiązań chmury prywatnej, publicznej i hybrydowej Junipera. Pojawia się też ścieżka Solutions Specialist Design – dla specjalistów chcących skupić się na projektowaniu i architekturze sieci. Partnerzy mają mieć dostęp do nowych narzędzi generowania leadów sprzedażowych – poprzez Juniper Marketing Concierge (JMC). Program JMC umożliwia partnerom uruchamianie związanych z ofertą Junipera kampanii, których wyniki – dzięki wbudowanym funkcjom CRM – dają się łatwiej mierzyć. Do dyspozycji partnerów w 2016 r. będzie jeszcze większa liczba szkoleń w ramach Partner Learning Academy (w zeszłym roku firma wprowadziła 44 nowe kursy).

Zdaniem Matta Hurleya, wiceprezesa Junipera odpowiedzialnego za globalną współpracę z partnerami, celem zmian jest dostosowanie programu partnerskiego do nowych zawodowych wyzwań inżynierów systemowych. Mają one także umożliwić partnerom optymalizowanie wydatków na szkolenia.