Według Junipera do 2016 r. światowy rynek wchłonie 178 mln ultrabooków. Jednak dostawy tabletów również będą wysokie – 253 mln szt. rocznie. W sumie sprzedaż urządzeń przenośnych, w tym tabletów, ultrabooków i notebooków wzrośnie w ciągu najbliższych 5 lat ponad dwukrotnie – przewiduje firma badawcza. Klientów będą interesować przede wszystkim tablety i ultrabooki. Udział w rynku tych dwóch kategorii urządzeń Juniper szacuje na 73 proc. w 2016 r.

Zdaniem firmy badawczej klasyczne notebooki odchodzą do lamusa, a producenci przestawiają się na ultrabooki. Do popularności nowych urządzeń przyczyniają się instalowane w nich napędy SSD, jednak w porównaniu z dyskami talerzowymi wciąż są droższe, mają mniejszą pojemność. – Aby te rozwiązania stały się konkurencyjne, producenci powinni rozważyć szereg opcji, takich jak przechowywanie danych w chmurze i napędy hybrydowe – radzi Daniel Ashdown, analityk Junipera, autor raportu Ultrabooks & Mobile Computing.

Do wzrostu popytu na ultrabooki ma przyczynić się przede wszystkim Windows 8, umożliwiając np. dłuższą pracę na baterii. Netbooki znacznie stracą na popularności – według Junipera do 2016 r. ich sprzedaż spadnie o dwie trzecie, bo nie wytrzymają konkurencji z tanimi notebookami i tabletami.