Google, rozwijający system operacyjny Android Wear „zagarnął” mniej niż 10 proc. w segmencie wearable. Daleko w tyle jest także Samsung ze swoim Tizen OS. Juniper dodaje, że rynek wearable jest bardzo zdominowany przez tanie rozwiązania, w dużej mierze z tego powodu, że marki premium oferują funkcje, które można znaleźć w ekonomicznych produktach. Brakuje więc silnie przemawiających do konsumentów  argumentów, dlaczego mieliby sięgać po droższe rozwiązania.

Jednakże analitycy Junipera wierzą, że ekosystemy związane ze smart watchami rozwiną się, m.in. z tego względu, ze pojawia się cała gama dedykowanego software’u tworzonego przez rozmaite firmy, przeznaczonego do użytku zarówno dla konsumentów (np. graczy) jak i przedsiębiorstw.

– Smartwatch jest obecnie kategorią oczekującą na swój czas – powiedział James Moar, autor badania przeprowadzonego przez Juniper Research. – Dotąd elektroniczne rozwiązania nie miały tak atrakcyjnego, dopracowanego wyglądu i tylu rozmaitych, można by powiedzieć subtelnych funkcji. Ale brakuje kolejnych większych, bardziej zróżnicowanych zmian w możliwościach jakie oferują. 

W 2016 r. rynek rozwiązań wareable będzie się rozwijał. IDC niedawno szacowało, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy zostanie sprzedanych 45,7 miliona urządzeń z tej kategorii. To byłby wzrost o 133,4 proc. w porównaniu z rokiem 2015. Firma analityczna przewiduje, że do 2019 roku zostanie sprzedanych ponad 126 milionów produktów.