Juniper Research: Apple Watch przoduje na rynku wearable
Apple Watch należy obecnie do najpopularniejszych inteligentnych zegarków na świecie. Według danych Juniper Research zajmuje 52 proc. globalnego rynku całej elektroniki do noszenia.
Google, rozwijający system operacyjny Android Wear „zagarnął” mniej niż 10 proc. w segmencie wearable. Daleko w tyle jest także Samsung ze swoim Tizen OS. Juniper dodaje, że rynek wearable jest bardzo zdominowany przez tanie rozwiązania, w dużej mierze z tego powodu, że marki premium oferują funkcje, które można znaleźć w ekonomicznych produktach. Brakuje więc silnie przemawiających do konsumentów argumentów, dlaczego mieliby sięgać po droższe rozwiązania.
Jednakże analitycy Junipera wierzą, że ekosystemy związane ze smart watchami rozwiną się, m.in. z tego względu, ze pojawia się cała gama dedykowanego software’u tworzonego przez rozmaite firmy, przeznaczonego do użytku zarówno dla konsumentów (np. graczy) jak i przedsiębiorstw.
– Smartwatch jest obecnie kategorią oczekującą na swój czas – powiedział James Moar, autor badania przeprowadzonego przez Juniper Research. – Dotąd elektroniczne rozwiązania nie miały tak atrakcyjnego, dopracowanego wyglądu i tylu rozmaitych, można by powiedzieć subtelnych funkcji. Ale brakuje kolejnych większych, bardziej zróżnicowanych zmian w możliwościach jakie oferują.
W 2016 r. rynek rozwiązań wareable będzie się rozwijał. IDC niedawno szacowało, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy zostanie sprzedanych 45,7 miliona urządzeń z tej kategorii. To byłby wzrost o 133,4 proc. w porównaniu z rokiem 2015. Firma analityczna przewiduje, że do 2019 roku zostanie sprzedanych ponad 126 milionów produktów.
Podobne aktualności
Władze USA pozywają Apple’a. Sugestia podziału giganta
Chcą "uwolnienia rynku smartfonów od wykluczającego postępowania Apple'a", obniżenia cen i zmniejszenia opłat dla programistów.
iSpot i Cortland połączyły zespoły B2B
Po przejęciu w ub.r. zakończono połączenie zespołów iSpotu i Cortlanda obsługujących klientów instytucjonalnych.