Od jakiegoś czasu producenci pokazują możliwości wykorzystania technologii VR także w zastosowaniach biznesowych. Przykładowo, Microsoft w takim kontekście prezentuje swoim partnerom swoje gogle HoloLens.

Canalys uważa, że wirtualna rzeczywistość może być doskonałą okazją do zwiększenia jak najbardziej realnych dochodów przez kanał partnerski. Aby to się stało, dostawcy kierujący swoje rozwiązania do klientów biznesowych powinni więcej wysiłku włożyć w zachęcanie dystrybutorów i resellerów do sprzedaży zestawów VR w specjalistycznych zastosowaniach.

Zdaniem Canalys takich zastosowań powinno być wiele. Wirtualna rzeczywistość może być wykorzystana np. przez przemysł reklamowy – zarówno do prezentowania produktów, jak i w działaniach marketingowych. Inna branża, która może być zainteresowana nową technologią, to turystyka i hotelarstwo – zestawy VR mogą służyć do atrakcyjnej prezentacji miejsc i obiektów. W edukacji wirtualna rzeczywistość może zwiększyć możliwości przekazu i sprawdzić się w zdalnym nauczaniu zarówno dzieci, jak i dorosłych. VR może znaleźć zastosowanie w modelowaniu i wizualizacji w wielu branżach, doskonale sprawdzając się w fazie projektowej i samej produkcji, zwłaszcza w połączeniu z drukiem 3D. Powinna także dać nowe możliwości ochronie zdrowia – zwiększając bezpieczeństwo w przeprowadzaniu skomplikowanych procedur i ułatwiając opiekę nad chorymi.

Analitycy prognozują, że dostawy VR przekroczą w kończącym się roku 2 mln zestawów, a do 2020 r. liczba sprzedanych zestawów ma wzrosnąć do 20 mln.