W 2017 r. Kaspersky Lab zwiększył przychody o 8,2 proc., do 697,5 mln dol. – poinformowała spółka podając wstępne nieaudytowane dane. Jednak nie wszędzie biznes szedł lepiej niż rok wcześniej.

"Wyzwania geopolityczne i nieuzasadnione zarzuty doprowadziły do spowolnienia na rynku północnoamerykańskim" – przyznaje Kaspersky Lab, gdzie sprzedaż zamówień spadła o 8 proc. Pod koniec ub.r. amerykańska administracja nakazała usunięcie oprogramowania rosyjskiej firmy z rządowych komputerów, w związku z podejrzeniami szpiegostwa.

Według spółki wynik poniżej oczekiwań odnotowano w Europie (-2 proc.). W styczniu br. doszło do zmiany szefa biznesu Kaspersky'ego na kontynencie.

Na plusie były natomiast Rosja i kraje WNP (+34 proc.), Ameryka Łacińska (+18 proc.), kraje APAC (+11 proc.) i META (+31 proc.).

Z danych firmy wynika, że motorem wzrostu są rozwiązania biznesowe (+13 proc. w sprzedaży zamówień). W segmencie przedsiębiorstw wzrost wyniósł 30 proc. Programy nie przeznaczone do ochrony punktów końcowych poprawiły wynik o 61 proc., a na usługach bezpieczeństwa – o 41 proc. Sprzedaż w sektorze konsumenckim firma określa jako stabilną. Odnotowuje ponadto rosnącą sprzedaż wersji cyfrowych oprogramowania.

Producent twierdzi, że nadal jego klientami jest 69 przedsiębiorstw z listy Fortune 500.

"Nasze pozytywne wyniki finansowe za 2017 rok stanowią wyraźny dowód, że użytkownicy preferują najlepsze produkty i usługi na rynku i wspierają naszą zasadę ochrony przed cyberzagrożeniami, bez względu na ich pochodzenie. Pomimo trudnej sytuacji geopolitycznej, bezpodstawnych oskarżeń i prób osłabienia naszej działalności, firma utrzymuje pozytywną dynamikę"- komentuje Jewgienij Kaspierski, dyrektor generalny Kaspersky Lab.

Kaspersky zapowiada zapowiada poszerzanie portfolio i wprowadzanie rozwiązań chroniących przed inteligentnymi zagrożeniami.