Cisco zwiększyło sprzedaż o 4 proc. w minionym kwartale finansowym, do 12,5 mld dol., a zysk o 7 proc., do 2,7 mld dol. To kolejny kwartał wzrostu. Według CEO Chucka Robbinsa widać efekty restrukturyzacji i zmiany strategii - koncern sieciowy dąży do zwiększenia profitów z usług i oprogramowania, głównie w modelu abonamentowym.

Z subskrypcji oprogramowania firma generuje już ponad połowę (55 proc.) sprzedaży.

Cisco liczy także na rozwój cyberbezpieczeństwa. Na tym biznesie koncentrowały się ostatnie przejęcia (np. Sourcefire).

Producent odnotował wzrost sprzedaży także na przełącznikach, z czym ostatnio bywało różnie, i to zarówno dla centrów danych jak i sieci kampusowych - głównie dzięki nowym modelom. Według CEO to najszybciej rosnąca sprzedaż nowych urządzeń.

Jak twierdzi CEO, stabilizacja sprzedaży sieciówki obok ewolucji modelu biznesowego należała do priorytetów firmy.