Kłopoty z chmurą Microsoftu
W marcu Microsoft odnotował dwie awarie usług chmurowych w krótkim odstępie czasu.
W bieżącym tygodniu niektórzy użytkownicy usług Office 365, OneDrive i platformy xBox Live musieli pogodzić się z przestojami. Serwis DownDetector wykrył, iż we wtorkowe popołudnie zaczęły pojawiać się informacje o kłopotach związanych z dostępem do Office 365. Nie udało się ustalić, które usługi Office 365 nie działały i ilu klientów dotknęła awaria.
Microsoft potwierdził na swoim koncie @xBoxSupport Twitter, że klienci nie mogli zalogować się do serwisu we wtorkowy wieczór. Natomiast w środę rano firma poinformowała o kłopotach niektórych użytkowników OneDrive, którzy utracili tymczasowo dostęp do danych.
Wymienione zdarzenia miały miejsce zaledwie tydzień po awarii chmury Azure, która uniemożliwiła abonentom ze wschodniej części USA korzystanie z zasobów pamięci masowych. Przerwa w dostępie do usług miała efekt domina, ucierpieli m.in użytkownicy baz danych SQL. Awaria została wykryta w środę 15.03 o godz. 21.50, zaś usunięto ją około 6.00 rano następnego dnia.
Podobne aktualności
Globalna awaria Microsoft365
Problemy są też w Polsce. "Nadal badamy przyczynę" - twierdzi Microsoft.