Kluby zakupowe – nowa moda w e-handlu
W klubach zakupowych – na portalach, które oferują promocje dla zarejestrowanych użytkowników, kupuje 70 proc. europejskich internautów. Pierwsze tego typu serwisy działają już w Polsce.
Kluby zakupowe oferują markowe produkty z rabatami sięgającymi 70 proc. Na zachodzie Europy szybko rosną obroty takich serwisów i liczba klientów. Jak poinformowała agencja Praktycy.com, jeden z niemieckich portali – Brands4Friends – potroił swoją sprzedaż, osiągając w ub. roku 250 mln euro obrotu. Jedną dziesiątą udziałów w firmie sprzedano za 10 mln euro. Inny klub, Vente Privee, miał 850 mln euro zysku.
Według Praktycy.com w Polsce działają obecnie trzy kluby zakupowe: Bao.pl, BuyVIP i Stilago. W ofercie polskich serwisów są przede wszystkim marki odzieżowe. Na zagranicznych portalach dostępna jest także elektronika, m.in. akcesoria do komputerów i konsol, sprzęt audio, telewizory, aparaty fotograficzne.
Na zachodzie Europy kluby zakupowe są już w głównym nurcie e-handlu, właściciele oczekują kolejnych rekordowych wyników. Również potencjał polskiego rynku jest spory, ponieważ zakupy w sieci stają się coraz popularniejsze. W ub. roku obroty Bao.pl wyniosły ponad 2 mln zł. ’Przed klubami zakupowymi w Europie rysuje się świetlana przyszłość’ – stwierdza raport Praktycy.com.
Podobne aktualności
Platformy będą raportować skarbówce o e-sprzedawcach po 1 lipca 2024 r.
Rząd przyjął projekt ustawy. KAS chce wyłowić sprzedawców unikających opodatkowania.
Co piąta firma w Polsce nie ma systemu do automatyzacji zakupów
Dla 73 proc. firm najważniejsza przy wyborze systemu zakupowego B2B jest łatwość integracji i wdrożenia.