W pierwszym półroczu roku obrachunkowego 2017/2018 (II i III kw. 2017 r.) Komputronik wypracował 954,6 mln zł skonsolidowanych przychodów, o 3 proc. mniej niż rok wcześniej. Zysk na sprzedaży wyniósł 98,4 mln zł (wzrost o 9,1 proc.). Marża brutto grupy zwiększyła się z 9,1 proc. w 2016 r. do 10,3 proc. w br. Koszty sprzedaży i ogólnego zarządu poszły w górę średnio o 9,4 proc. Zysk netto przypadający akcjonariuszom podmiotu dominującego wyniósł 4,6 mln zł, co oznacza spadek o 12,7 proc. rok do roku

Prezes Wojciech Buczkowski w liście do akcjonariuszy, kontrahentów i pracowników spółki zaznacza, że nieoczekiwane wydarzenia w ub.r., związane z niektórymi spółkami z branży, wpłynęły istotnie na destabilizację obrotu handlowego, w szczególności na wysokość limitów kredytów kupieckich. Wzrosły koszty finansowania sprzedaży, głównie limitów faktoringowych i gwarancji bankowych. Ocenia, że z tego powodu koszty finansowe były wyższe o blisko 1 mln zł.

W wyniku wspomnianych zawirowań na rynku przychody grupy nieznacznie zmniejszyły się, jednak szef spółki podkreśla, że udało się po raz kolejny osiągnąć wzrost średniej marży i dochodów.

Według sprawozdania finansowego Komputronika spadła głównie sprzedaż hurtowa do odbiorców krajowych. Ponadto spółka rezygnowała z niskomarżowych transakcji. Poza kanałem brokerskim wzrosła natomiast sprzedaż we wszystkich obszarach, głównie e-commerce, detaliczna (salony własne i agencyjne), do klientów biznesowych oraz obroty w hurcie związane z dystrybucją towarów do sieci franczyzowych.

Zwiększyła się m.in. sprzedaż w sieci sklepów Komputronik oraz w Internecie.  Kontynuowana jest strategia przekształcania salonów franczyzowych w agencyjne, powiększania salonów własnych oraz poszerzania asortymentu.

Ponadto według szefa grupy widać pozytywny wpływ w wynikach inwestycji w zaplecze logistyczne i poszerzanie asortymentu, a także w profesjonalizację i zwiększenie kompetencji spółek zajmujących się obsługą klientów biznesowych oraz podmiotów administracji publicznej.

W grupie produktów IT w 2017 r. największy udział w sprzedaży mają produkty mobilne, takie jak notebooki, nawigacje GPS, tablety i smartfony. Inne znaczące grupy to peryferia (drukarki, monitory, projektory), komponenty i akcesoria komputerowe oraz tusze i tonery. Rośnie znaczenie AGD i RTV.

W 2017 r. Komputronik zakłada wzrost polskiego rynku IT o 1-2 proc., czyli wynik poniżej prognozy trendów na br. (3-5 proc.) z uwagi na ujemną dynamikę sprzedaży laptopów.