Według wstępnych danych (z uwzględnieniem prognoz dotyczących bonusów i premii posprzedażnych od producentów oraz bez uwzględniania funduszy marketingowych od producentów na częściowe refinansowanie działań promocyjnych) w lutym 2014 r. Komputronik S.A. wypracował w ujęciu jednostkowym szacunkowy zysk handlowy ze sprzedaży towarów i usług w wysokości 9,4 mln zł wobec 8,3 mln zł w lutym 2013 roku, co oznacza wzrost o 13,3 proc.

– Mimo wysokiej ubiegłorocznej bazy, związanej między innymi z wysokim udziałem eksportu w całości sprzedaży w lutym 2013 r., w lutym 2014 r. według posiadanych szacunków udało nam się zwiększyć przychody i wyniki na każdym poziomie, w tym netto i operacyjnym. Większa alokacja zasobów skoncentrowanych na rozwoju sprzedaży krajowej, pozwoliła na wypracowanie istotnych wzrostów sprzedaży detalicznej i biznesowej, zmniejszył się udział sprzedaży zagranicznej w całości przychodów –
powiedział Wojciech Buczkowski, prezes Komputronika.

– Luty był kolejnym miesiącem potwierdzającym ożywienie w segmencie obsługi przedsiębiorstw. Komputronik Biznes zwiększył od początku roku swoją sprzedaż o ponad 50 proc. Negocjuje obecnie kilka ciekawych kontraktów, które dodatkowo powinny wpłynąć na dalsze zwiększenie skali działalności w tym obszarze –
dodał Wojciech Buczkowski.