Kontrola dotycząca VAT za okres styczeń – wrzesień 2017 r. nie stwierdziła jakichkolwiek nieprawidłowości – poinformował spółkę naczelnik Wielkopolskiego Urzędu Celno–Skarbowego w Poznaniu. Stosowne pismo z wynikiem kontroli poznańska firma otrzymała 8 czerwca.

Jak podaje Komputronik, skarbówka prześwietlała szereg rozliczeń. Były to: ewidencje sprzedaży i zakupu za okres styczeń – wrzesień 2017 r., faktury sprzedaży za I kw. 2017 r. dotyczące sprzętu komputerowego według stawki 0 proc., faktury zakupu VAT za marzec 2017 r. w powiązaniu z rejestrem zakupu, faktury zakupu telefonów komórkowych za luty i marzec 2017 r. według zasad odwrotnego obciążenia oraz ewidencje zakupu i sprzedaży w powiązaniu ze złożonymi deklaracjami VAT-7 oraz VAT-UE za poszczególne miesiące objęte kontrolą.

UCS podał – według informacji Komputronika – że zweryfikowano prawidłowość: stosowania w sprzedaży stawki VAT 0 proc. dla placówek oświatowych, prawidłowość stosowania odwrotnego obciążenia podatkiem VAT i stosowania VAT 23 proc. dla osób niebędących podatnikami VAT, prawidłowość zachowania wszystkich wymogów formalnoprawnych przy sprzedaży poza granice kraju (WDT i eksport), zgodność rejestrów spółki z rejestrami klientów oraz rzetelność i zgodność danych w plikach JPK_VAT w rejestrach kluczowych klientów i dostawców.

Przedstawiciele fiskusa nie stwierdzili nieprawidłowości w rozliczeniach VAT w zakresie zagadnień objętych kontrolą. Uznano prawidłowość wszystkich danych zamieszczonych w deklaracjach VAT-7 dotyczących okresu kontroli – komunikuje Komputronik.

Kontrola trwała ok. 2,5 roku.

Spółka czeka na wynik odwołania od decyzji UCS ws. VAT za marzec, kwiecień i maj 2014 r. na sumę 39,2 mln zł (nie licząc odsetek). Po jej otrzymaniu na początku marca br., Komputronik SA i Komputronik Biznes złożyły w sądzie wnioski o wszczęcie postępowania sanacyjnego, które ruszyło 10 marca br.