W okresie kwiecień – czerwiec 2017 r. (I kw. roku obrotowego 2017/2018) Komputronik osiągnął 1,29 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 2,01 mln zł zysku rok wcześniej (-36 proc.). Zmniejszył się także wynik operacyjny – o 22 proc., do 3,02 mln zł. Przychody wyniosły 473,36 mln zł i były niewiele niższe niż rok wcześniej (474,01 mln zł, co oznacza spadek o 0,1 proc.). Z tego blisko 25 proc. to sprzedaż poza granice Polski.

Zmniejszenie przychodów było głównie skutkiem niewystarczającej ilości limitów przyznawanych dostawcom na ubezpieczenie wierzytelności – wyjaśnia zarząd Komputronika.

Zysk brutto grupy ze sprzedaży wyniósł 49,9 mln zł, przy marży handlowej wynoszącej 10,5 proc. Dochody wzrosły o ok. 23 proc. w stosunku do poprzedniego roku. Koszty ogólnego zarządu i koszty sprzedaży zwiększyły się jednak do 47,3 mln zł, przede wszystkim z powodu rosnących kosztów prowizji od sprzedaży, w związku z rozwojem sieci agencyjnej, e-commerce (koszty pozyskania ruchu) i kosztami logistyki.

Jednostkowo zysk netto Komputronik S.A. wyniósł 1,6 mln zł wobec 2,3 mln zł w II kw. 2016 r. Przychody osiągnęły wartość 445,1 mln zł (-3,5 proc.). Z tego na sprzęcie IT oraz mobilnym uzyskano 331,6 mln zł, o ponad 20 mln zł mniej niż rok wcześniej.

Spółka miała jednostkowo 42,6 mln zł zysku brutto na sprzedaży, przy marży handlowej w wysokości 9,6 proc. (wobec 8,7 proc. rok wcześniej). Według Komputronika ten wzrost osiągnięto dzięki spadkowi niskomarżowej sprzedaży hurtowej (co z kolei wiąże się z ograniczeniem limitów kredytowych przyznanych dostawcom spółki) i większemu udziałowi sprzedaży do klientów końcowych, cechujących się wyższą marżą.