W minionych 3 kwartałach Komputronik w ujęciu jednostkowym osiągnął szacunkowy zysk handlowy ze sprzedaży towarów i usług na poziomie ok. 103,8 mln zł wobec 87 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku. Szacunkowe przychody handlowe ze sprzedaży towarów i usług w tym okresie wyniosły ok. 1,614 mld zł w porównaniu do 1,178 mld zł w poprzednim roku (+37 proc.).

Według informacji spółki rekordowy dla Komputronika okazał się IV kw. 2014 r. (III kw. roku obrotowego), kiedy to przychody ze sprzedaży wzrosły o 43 proc. r/r, tj. do 637,5 mln zł wobec 445,6 mln zł. Szacunkowy zysk handlowy w tym okresie wyniósł 41,5 mln zł wobec 34,4 mln zł w poprzednim roku, co stanowi wzrost o 20,5 proc.

We wstępnych danych pochodzących z systemów sprzedaży uwzględniono prognozy dotyczące otrzymania bonusów, premii posprzedażnych, nie ujęto w nich natomiast funduszy marketingowych od producentów na częściowe refinansowanie działań promocyjnych.

Spółka informuje, że większe przychody ze sprzedaży są związane ze wzrostem aktywności we wszystkich kanałach – szczególnie dotyczy to sprzedaży internetowej oraz w salonach sieci, w tym w Megastore w Warszawie i Poznaniu. Wyraźnie zwiększyła się także sprzedaż do przedsiębiorstw.

Wojciech Buczkowski, prezes Komputronika, przewiduje, że również najbliższe tygodnie powinny przynieść wzrosty sprzedaży, zwłaszcza jeśli klienci odpowiednio zareagują na prognozy cen na rynku elektroniki w Polsce i w związku z tym pospieszą się z zakupami.

– Znaczne podwyżki cen będą wiązać się ze wzrostem kursu dolara amerykańskiego. W ciągu ostatniego półrocza był to wzrost o ponad 20 proc., a w ostatnim miesiącu o blisko 10 proc. Nie ma wątpliwości, że sytuacja ta bardzo szybko znajdzie odzwierciedlenie w cenach – mówi szef spółki. – Towary z nowych dostaw, które na sklepowych półkach pojawią się na przełomie stycznia i lutego, z pewnością będą już droższe.