Od 1 kwietnia do 30 września br., czyli w pierwszych 6 miesiącach bieżącego roku obrachunkowego, Komputronik w ujęciu jednostkowym osiągnął szacunkowy zysk handlowy ze sprzedaży towarów i usług wielkości ok. 63,7 mln zł wobec 56,3 mln zł rok wcześniej. Szacunkowe przychody handlowe ze sprzedaży towarów i usług wyniosły ok. 976 mln zł w porównaniu do 742,5 mln zł w poprzednim roku.

– Wzrost przychodów i zysków to z pewnością zasługa poprawy sprzedaży, jaką zauważamy we wszystkich kanałach dystrybucji. Dotyczy zwłaszcza kanału e-commerce i sieci detalicznej. W jej przypadku rosnąca dynamika sprzedaży wynika ze strategii zwiększania udziałów salonów agencyjnych – informuje Wojciech Buczkowski, prezes Komputronika. Dodał, że do dobrego wyniku przyczynił się sukces salonów Megastore w Poznaniu i Warszawie. 

Komputronik twierdzi także, że osiąga coraz lepsze wyniki sprzedaży w segmencie B2B, mimo, że w trzecim kwartale kalendarzowym coraz większa sprzedaż do przedsiębiorstw realizowana była przez integratora z grupy kapitałowej – Komputronik Biznes.

Według wstępnych danych pochodzących z systemów sprzedaży uwzględniono prognozy dotyczące otrzymania bonusów, premii posprzedażnych, nie ujęto w nich natomiast funduszy marketingowych od producentów na częściowe refinansowanie działań promocyjnych.