Fundusz został zebrany dzięki sprzedaży wybranego asortymentu z oferty dystrybutora: telefonów komórkowych marki Nokia, Samsung i LG, nawigacji TomTom i laptopów Lenovo. Od każdej sprzedanej sztuki 1 zł było przeznaczane na pomoc osobom poszkodowanym podczas powodzi w Bogatyni, jaka miała miejsce w sierpniu br.

Ze względów formalnych etap przekazania zebranych pieniędzy zrealizowany został dopiero pod koniec października br. Jak poinformował dystrybutor, w dopełnieniu formalności bardzo pomocny był Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Bogatyni. Pracownicy MOPS-u pomogli wytypować rodziny, które w powodzi straciły cały swój majątek i zostały przeniesione do lokali zastępczych. Wybrano 3 rodziny – każda z nich otrzymała od Komsy kwotę ok. 27 tys. zł.

– Staraliśmy się podzielić zebraną kwotę tak, aby dofinansowanie udzielone każdej z rodzin było realnym wsparciem, a nie tylko pozornym – mówi Dorota Mazanek, specjalista ds. marketingu i public relations w Komsie –  Stąd nasza decyzja, żeby środki przekazać mniejszej liczbie rodzin, za to w kwotach, które będą stanowiły dla nich duży zastrzyk finansowy.

Edward Rak, kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Bogatyni, powiedział podsumowując akcję: ’Bardzo się cieszę, że Komsa darowała kwotę ponad 80 tys. zł dla Bogatyni. To bardzo solidne wsparcie. Gdyby inne firmy też skierowały pomoc w naszą stronę, na pewno byłaby prawidłowo wykorzystana’.

Jak zapewnia dystrybutor, gotowość do działania w sytuacjach kryzysowych w regionie, wspieranie inicjatyw lokalnych i akcje charytatywne są elementem strategii Komsy.

Realizujemy strategię szeroko rozumianego zaangażowania społecznego – mówi Wojciech Depa, prezes zarządu Komsy – Wykraczamy poza działania ekonomiczne, jakie narzuca nasz profil biznesowy. Bardzo dziękuję wszystkim partnerom naszej firmy za zaangażowanie w akcję i zrealizowane zakupy, dzięki czemu tak dużą kwotę pieniędzy mogliśmy przekazać potrzebującym.