Chodzi o usługi w dziedzinie bezpieczeństwa, komunikacji, rozwoju oprogramowania oraz doradztwa technologicznego.  Według vendora postępująca informatyzacja i niedobór specjalistów z branży IT sprawiają, że przedsiębiorstwa coraz częściej decydują się na korzystanie z rozwiązań udostępnianych przez podmioty zewnętrzne. Jak głosi ostatni raport KPMG  organizacje kierują się nie tylko chęcią zredukowania kosztów (26 proc.), ale też poprawą jakości (21 proc.)  czy dostępem do specjalistycznych umiejętności, doświadczenia i wiedzy (19%). W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie rynku firma Konica Minolta wykorzystuje swoje doświadczenie w zarządzaniu dokumentami i rozszerza zakres usług IT, m.in. z pomocą nabywanych firm – ostatnio Serians (Francja) i Raber+Märcker (Niemcy), a teraz również Grupo Meridian z Hiszpanii.

Zdaniem przedstawicieli Konica Minolta na zmianę sposobu myślenia o charakterze i organizacji pracy szczególny wpływ ma postępująca transformacja cyfrowa. 

Skupiamy się na potrzebach klienta i dążymy do wspierania go we wszystkich obszarach cyfrowej transformacji – mówi Mateusz Macierzyński, IT/ECM Services Portfolio Manager w Konica Minolta Business Solutions. – W Europie obsługujemy około 200 tys. firm i dążymy do tego, aby przed 2020 rokiem 20% z nich zaufało także naszej ofercie usług IT. Wiedza i doświadczenie specjalistów z Grupo Meridian pomoże nam rozwijać segment rozwiązań dedykowanych dla nowoczesnych organizacji. 

Założona w 1999 r. Grupo Meridian świadczy usługi IT dla klientów w całej Europie. Oferta skierowana jest do dużych korporacji (takich jak np. hiszpański oddział IKEA) i instytucji (Trybunał Konstytucyjny czy Ministerstwo Edukacji), a także dla małych i średnich firm.