Na zakupy ruszyli przede wszystkim klienci biznesowi. W styczniu br. wzrost na desktopach w tym segmencie wyniósł 17,3 proc., dzięki temu sprzedaż komputerów (także laptopów) do firm była wyższa o 6,6 proc. w odniesieniu do stycznia 2013 r. Zdaniem analityków nie tylko bliski koniec wsparcia dla Windows XP (8 kwietnia) zwiększył popyt na desktopy. Pomogła także regularna wymiana sprzętu oraz niska sprzedaż w niektórych krajach rok temu (dlatego w br. nastąpiło silniejsze odbicie).

Według Contextu najczęściej zamawiano komputery z Windowsem 7 albo 8 (w sumie 55,8 proc. udziału). Windows 8 miał 12,6 proc. rynku.

Mimo styczniowego wzrostu sprzedaży maszyn stacjonarnych, na całym rynku PC w europejskiej dystrybucji Context odnotował 3-procentowy spadek rok do roku (w grudniu ub.r. był 4,2-procentowy wzrost). Mniej kupowali przede wszystkim konsumenci (-10,9 proc. r/r/).