Konsumenci cenią małe marki
Klienci uważają, że mniejsze marki starają się bardziej spełniać ich potrzeby niż korporacje.
Europejscy konsumenci oceniają, że mniejsze marki przykładają większą wagę do potrzeb swoich klientów – wynika z badania zrealizowanego przez Censuswide dla firmy Ricoh. Taką opinię wyraziło 53 proc. badanych. O dużych korporacjach w podobny sposób wyraziło się jedynie 21 proc. uczestników badania.
Duże znaczenie dla klientów ma poziom obsługi. 47 proc. respondentów przyznało, że nie kupuje i nie korzysta z usług firm, które nie spełniają ich oczekiwań w tym zakresie. 52 proc. zadeklarowało, że będzie wydawać w tych firmach mniej pieniędzy.
Duże znaczenie w procesie obsługi ma umiejętna komunikacja z klientami – podkreślają autorzy badania. To może być szansa na zdobycie przewago konkurencyjnej przez małe i średnie przedsiębiorstwa. Klienci cenią marki, które komunikują się z nimi sprawnie i szybko. 47 proc. badanych przyznało, że ma to dla nich kluczowe znaczenie.
Dla 42 proc. respondentów ważnym czynnikiem jest także personalizacja komunikacji. Kontakt z klientem nie może być jednak natarczywy. Ważne jest zachowanie wysokich standardów ochrony danych osobowych. 61 proc. badanych uważa, że firmy powinny w jasny sposób informować, jak będą wykorzystywać dane swoich klientów.
Podobne aktualności
Polski rynek IT urośnie do 140 mld zł w 2024 roku
„Realia branży wymagają ostrożnego podejścia do prognoz na przyszłość” - zauważa prezes.
Marna jakość IT w firmie powodem odejść
Co trzeci pracownik twierdzi, że sprzęt i systemy, z których korzysta w pracy zdalnej, ograniczają jego produktywność.
48 proc. pracowników już używa generatywnej AI. To ryzyko dla firm
Tylko 16-18 proc. organizacji wprowadziło wytyczne i szkolenia, jak korzystać z AI.