Konsumenci są spragnieni „wschodzących technologii”
Nowości przyciągną klientów domowych - według prognozy.
Wydatki konsumentów na ICT zwiększą się o 3,5 proc. w 2019 r. Osiągną sumę 1,3 bln dol. Do 2022 r. mają rosnąć przeciętnie o 3 proc. co roku., do kwoty 1,43 bln dol. – prognozuje IDC.
Niemal wszystkie zakupy konsumenckie (96 proc.) będą obejmować segment określany jako "tradycyjne technologie": urządzenia komputerowe, telefony komórkowe, w tym smartfony oraz usługi telefonii mobilnej. Ten ostatni segment ma już ponad połowę udziału w tym segmencie, a smartfony są na drugim miejscu.
Wzrost wydatków na tradycyjne technologie będzie wolniejszy (przeciętnie +2,4 proc. rocznie) niż średnio dla rynku konsumenckiego.
"Wschodzące technologie"
Dużo szybciej (+20,6 proc. co roku) konsumenci będą zwiększać zakupy "wschodzących technologii", które na razie są nisza. Są to m.in. zestawy AR i VR, drony, roboty, sprzęt inteligentnego domu i urządzenia noszone (wearables).
IDC spodziewa się, że w 2022 r. ponad 5 proc. wszystkich wydatków konsumentów zostanie przeznaczonych na nowe technologie. W tym urządzenia do inteligentnego domu oraz wearables będą generować ponad 80 proc. wydatków. Zwłaszcza zakupy związane ze smart home powinny być wyraźnie wyższe z roku na rok (+38 proc.).
Jak zauważają analitycy, połączone technologie zmieniają zwyczaje konsumenckie. Klienci domowi oczekują obecnie bezproblemowej obsługi, nowych treści i wciągających doświadczeń dostarczanych za pośrednictwem różnych formatów i kanałów. Będą wydawać coraz więcej, by wykorzystać połączone platformy do rozrywki, edukacji, sieci społecznościowych, handlu i innych celów.
Jeśli chodzi o zastosowania wymienionych wyższej technologii konsumenckich, to największe wydatki pójdą na komunikację – głównie na usługi głosowe i wiadomości (portale społecznościowe, czaty wideo).
Rozrywka będzie drugą co do wielkości kategorią, stanowiąc prawie jedną czwartą wszystkich wydatków. Obejmuje m.in. muzykę, pobieranie i udostępnianie zdjęć i filmów, gry online.
Najszybciej mają zwiększać się wydatki na gry z rozszerzoną rzeczywistością (82,9 proc. co roku) i automatykę domową (59,8 proc.)
Podobne aktualności
Sprzedaż w dystrybucji IT w USA ponownie w dół
Oprogramowanie sprzedaje się lepiej, sieciówka wraca do normy, rynek PC wychodzi z dołka.
Umowy na usługi zarządzane IT i biznesowe przebiły 100 mld dol.
Będą rosły wydatki firm na usługi zarządzane, zwłaszcza obejmujące chmurę i sztuczną inteligencję - według prognozy.