Koronawirus przemebluje rynek monitorów?
Z powodu zakłóceń produkcji dostawcy postawią na określone rodzaje urządzeń - wynika z analizy.
W styczniu br. w Polsce sprzedaż monitorów w segmencie biznesowym spadła o 4 proc. wobec analogicznego okresu ub.r. – ustalił Context. Dane pochodzą od dystrybutorów.
W całej zachodniej Europie w styczniu br. dystrybutorzy odnotowali wzrost sprzedaży o 4 proc. rok do roku, dzięki przejściu na Windows 10 w segmencie desktopów. Większa sprzedaż w wyższych przedziałach cenowych, takich jak modele 27 i 29-calowe, oraz te z portami USB-C, pomogły zwiększyć przychody w segmencie biznesowym o 7 proc. r/r w styczniu br. w zachodnioeuropejskiej dystrybucji monitorów.
Styczeń był kontynuacją dobrego 2019 r., gdy wzrost sprzedaży monitorów dla klientów biznesowych w ujęciu ilościowym wyniósł 6 proc., a na rynku konsumenckim – 4 proc.
Skutki epidemii to… możliwy wzrost popytu i cen
Taki był początek roku, ale potem koronawirus uderzył w produkcję monitorów. W Wuhan, chińskim mieście będącym centrum epidemii, znajduje się pięć najważniejszych fabryk wyświetlaczy, a w całym kraju w zakładach produkujących dla IT wciąż w wielu miejscach firmy nie pracują pełną parą lub są przestoje.
Rynek może jednak odrobić spowolnienie. Zakładając, że zamknięcia montowni i dostawców cześci są krótkoterminowe, niedobory produktów mogą następnie spowodować wzrost popytu, a także cen w III kw. br. Sprawi to, że druga połowa 2020 r. będzie lepsza pod względem sprzedaży – uważa Context.
Jeśli jednak wirus będzie nadal poważnie oddziaływał na łańcuchy dostaw i centra produkcyjne, negatywny wpływ epidemii na rynek monitorów w Europie mógłby potrwać do 2020 r.
Producenci postawią na wyższe marże
„Jest prawdopodobne, że pomimo zawirowań spowodowanych COVID-19, producenci będą starali się utrzymać wysokie przychody, wprowadzając bardziej innowacyjne modele, tworząc nisze o wysokiej marży” – uważa Dominika Koncewicz, starszy analityk Contextu.
Według niej mogą to być modele o wysokiej rozdzielczości lub częstotliwości odświeżania, o ulepszonej ergonomii lub z ekranami dotykowymi. Możliwości poprawy wyników dostawców stwarzają też zaawansowane urządzenia dla graczy i specjalistów.
Sprzedaż monitorów dla klientów biznesowych w dystrybucji w styczniu 2020 r. – w ujęciu ilościowym
Kraj | Wzrost rok do roku |
Niemcy | 8% |
Wielka Brytania | 10% |
Francja | -4% |
Włochy | -11% |
Hiszpania | 0% |
Holandia | 5% |
Polska | -4% |
Szwajcaria | 16% |
Szwecja | -1% |
Dania | -7% |
Belgia | 10% |
Austria | 3% |
Norwegia | 16% |
Finlandia | 17% |
Źródło: Context
Podobne aktualności
Mali i średni resellerzy będą napędzać sprzedaż cyberbezpieczeństwa w 2024 r.
Pod koniec roku odnotowano silny wzrost w dystrybucji na dużych rynkach w Europie.
Sprzedaż w dystrybucji IT w Europie wzrośnie w 2024 roku
Pomoże zmiana władzy w Polsce. Dwie kategorie produktów mogą być liderami wzrostu - wynika z prognozy.
Top 3 inwestycji resellerów w nadchodzącym roku
Resellerzy detronizują chmurę. Cyberbezpieczeństwo stało się numerem 1.