Badanie przeprowadzone wśród partnerów dystrybuujących usługi i oprogramowanie Kroll Ontrack na całym świecie, w tym w Polsce, wskazuje, że odzyskiwanie danych jest obecnie jednym z ważniejszych elementów ich oferty. Otóż 77 proc. ankietowanych uważa, że usługi odzyskiwania danych będą w 2014 r. kluczowym czynnikiem wzrostu ich obrotów. Niemal 2/3 (60 proc.) wskazuje na potencjał usług migracji danych, a 27 proc. sądzi, że spore przychody przyniosą również usługi związane z niszczeniem cyfrowych informacji.

Z sondażu wynika także, że odzyskiwanie danych stwarza dobrą okazję do zaproponowania klientom usług dodatkowych. Wśród nich wymieniano najczęściej: inne usługi IT (84 proc.), oprogramowanie do backupu (78 proc.), urządzenia do backupu (75 proc.), wymianę sprzętu (65 proc.).

Większość partnerów (89 proc.) twierdzi, że ich klienci często sięgają po inne produkty z ich oferty, jeśli skorzystają z usługi odzyskiwania danych. Przyczynia się to do wzrostu wpływów ze sprzedaży sięgających 5000 dol. dla 59 proc. badanych resellerów, dla 19 proc. – od 5001 do 10000 dol., natomiast 7 proc. oszacowało wzrost w granicach 10001-20000 dol. Niewielka część (4 proc.) badanych przyznała, że oferta odzyskiwania danych wygenerowała dla nich dodatkowy zysk przewyższający kwotę 20 tys. dol. Zdecydowana mniejszość (11 proc. resellerów) twierdzi, że w wyniku projektów związanych z odzyskiwaniem danych nie sprzedają żadnych dodatkowych produktów i usług.

Partnerzy przyznają, że nie zawsze są w stanie spełnić oczekiwania klientów. Stwierdzono np., że jest spore zapotrzebowanie na odzyskiwanie danych z archiwów taśmowych. Prawie 2/3 respondentów (60 proc.) przyznaje np., że klienci pytali o taką usługę, ale jeszcze nie została ona wprowadzona do ich oferty.

Badanie przeprowadzono online wśród 700 partnerów Kroll Ontracka z dziewięciu krajów: Austrii, Francji, Niemiec, Włoch, Polski, Hiszpanii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i USA.