Kruger&Matz, marka należąca do Lechpol Electronics, podaje iż w ub.r. zwiększyła przychody o 50 proc., do 45 mln zł. Cała spółka zakończyła natomiast rok na 10-procentowym plusie, co oznacza 145 mln zł obrotów.

Jak twierdzi Lechpol, marża na sprzedaży produktów Kruger&Matz wystrzeliła w minionym roku o 120 proc., do kwoty 9,7 mln zł. 

Rosnąca sprzedaż jest związana z poszerzaniem portfolio. Rok temu 40 proc. sprzedaży Kruger&Matz generowały smartfony. W 2016 r. ten udział spadł do 27 proc.  Pozycją numer 2 są obecnie telewizory. Polska marka weszła w ub.r. także na rynek laptopów.  
 
Michał Leszek, twórca marki Kruger&Matz, przyznaje, że mimo dobrych wyników rok zaczął się kiepsko. Dopiero potem udało się wyjść na prostą.

„W pierwszej połowie roku borykaliśmy się z wyprzedażą starszych technologicznie i przynoszących straty produktów oraz likwidacją nierentownych części biznesu, co mocno wpływało na nasz wynik i możliwości inwestowania. Druga połowa roku to bardzo znaczące poszerzenie oferty w wielu kategoriach i intensywna praca nad poprawą naszych kanałów dystrybucji. Jesteśmy obecnie w momencie bardzo dużych inwestycji kapitałowych w prace nad nowymi produktami.” – informuje Michał Leszek.

Jeden z liderów firmy zapowiada wprowadzenie na rynek laptopów z wyższej półki cenowej i innych nowości. Lechpol planuje także rozwój za granicą. W 2016 r. nawiązał współpracę z Amazonem, zainwestował w powierzchnię magazynową i biurową w Rumunii, a także planuje w tym kraju rozwój sieci sprzedaży. W ub.r. rumuńska spółka Lechpolu wypracowała 25 mln zł przychodów i ponad 100-procentowy wzrost sprzedaży. Celem na 2017 r. jest rynek brytyjski.