W I kw. 2017 r. Apple wypracowało 10,18 mld dol. zysków operacyjnych ze sprzedaży smartfonów, co oznacza 83,4 proc. profitów w tej kategorii produktów w skali światowej. Rok wcześniej udział ten wynosił 79,8 proc. – według Strategy Analitycs.

Samsung, który w ujęciu ilościowym jest liderem rynku, zarabia na smartfonach kilka razy mniej niż Apple, a jego zyski spadły. Wyniosły 1,58 mld dol. i odpowiadały za 12,9 proc. światowych profitów ze sprzedaży smartfonów wobec 21,9 proc. rok wcześniej. Jest to głównie związane z większymi wydatkami na badania i rozwój oraz kosztami związanymi z wycofaniem jednego z modeli smartfonów w ub.r.

Z kolei Huawei, który szybko zwiększa sprzedaż smartfonów na całym świecie, zarobił na nich w I kw. 2017 r. 226 mln dol. co odpowiada za 3,5 proc. globalnych zysków.

Chińska marka Oppo pod względem zysków (254 mln dol., 4,7 proc. na świecie) wyprzedziła Huawei mimo mniejszej sprzedaży w I kw. br. (5,41 mld dol. wobec 6,47 mld dol. w ujęciu wartościowym). Chiński producent Vivo generuje 4,5 proc. światowych profitów ze smartfonów.