Dostawy notebooków dla graczy w 2018 r. wzrosną w jednocyfrowej skali – przewiduje Digitimes. Prognoza jest związana z niższą od oczekiwań sprzedażą w 2017 r., szacowaną na ok. 5 mln szt. (na początku ub.r. liczono na ok. 5,5 mln), co oznacza jednak poprawę o kilkanaście proc. wobec 2016 r.

W tym roku można spodziewać się zaostrzenia konkurencji, w związku z obniżkami cen marek aspirujących do odegrania większej roli na rynku (liderami są Asus i MSI). Producenci zwiększyli nakłady na badania i rozwój. Jak twierdzi Digitimes, w 2016 r. wielu producentów wymagało od azjatyckich montowni ODM po prostu naśladowania urządzeń Asusa i MSI, ale ta strategia nie zadziałała.

Zwłaszcza HP i Dell w ub.r. przeznaczyli znacznie większe środki na rozwój notebooków dla graczy, koncentrując się na sprzęcie w przedziale cenowym 899 – 1099 dol. (ok. 3,1– 3,7 tys. zł). Jak podawał w ub.r. Context, Dell w zachodniej Europie w II kw. ub.r. ponad dwukrotnie zwiększył udział w rynku swojej marki Alienware (PC i peryferia).