Nowy szef chce wprowadzić Lenovo do pierwszej trójki producentów komputerów w regionie EMEA do 2013 r. – Musimy zdecydowanie zwiększyć sprzedaż w segmencie konsumenckim oraz w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw, co pomoże nam uzyskać 10-procentowy udział w rynku 10 największych krajów EMEA – oświadczył Gianfranco Lanci obejmując stanowisko.

Ambitne plany firmy potwierdza Country General Manager Lenovo w Polsce, Andrzej Sowiński.

– Zamierzamy systematycznie zwiększać udziały w rynku, tak by zgodnie z założeniami naszej strategii zostać liderem wśród producentów komputerów – poinformował Andrzej Sowiński.

Zdaniem Lenovo komputery nie stracą na znaczeniu, mimo popularności nowych urządzeń przenośnych. Zapewne dlatego firma nie określa nadchodzących zmian – tak jak niektórzy – erą Post PC, lecz PC Plus. – Komputer pozostanie centralnym elementem ekosystemu obejmującego tablety, smartfony i inteligentne telewizory – twierdzi prezes Lenovo Yuanqing Yang.

Objęcie przez Gianfranco Lanciego funkcji prezesa Lenovo w regionie EMEA następuje wraz z reorganizacją firmy od 2 kwietnia 2012 r. Utworzono cztery nowe regiony — EMEA, APLA (region Azji i Pacyfiku oraz Ameryki Łacińskiej), Chiny i Ameryka Północna.