Wartość transakcji wynosi 2,91 mld dol., z tego 1,5 mld dol. zostanie spłacone przez Lenovo w ciągu 3 lat. Zakup obejmuje markę Motorola Mobility, znaki towarowe i ponad 2 tys. patentów. Google zachowało większość patentów mobilnych Motoroli, zaś przejęta przez Lenovo firma będzie z nich korzystać na zasadzie licencji.

Motorola Mobility pozostanie odrębną organizacją jako spółka zależna Lenovo. Jej centrala nadal będzie znajdować się w Chicago. Spółka ma osiągnąć rentowność w ciągu 4–6 kwartałów. Lenovo wypłaciło Google odszkodowanie w wysokości ok. 228 mln dol., głównie za środki pieniężne i kapitał obrotowy, jakie posiadała Motorola w chwili finalizacji transakcji. 

Rick Osterloh pozostał prezesem i dyrektorem operacyjnym firmy. ’Nadal będziemy koncentrować się na Androidzie, szybkich aktualizacjach i rozwoju technologii, która rozwiązuje rzeczywiste problemy użytkowników’ – zapowiedział szef spółki. Bronią Motoroli oprócz smartfonów mają być inteligentne zegarki oparte na Androidzie.

Przewodniczącym rady dyrektorów Motoroli Mobility został Liu Jun, wiceprezes wykonawczy Lenovo oraz prezes Lenovo Mobile Business Group. Menedżer spodziewa się, że dzięki przejęciu Motoroli w br. Lenovo sprzeda w sumie ponad 100 mln urządzeń mobilnych. W III kw. br. Lenovo miało 5,3 proc. udziału w światowym rynku smartfonów (według IDC), co dało mu 4 pozycję za Samsungiem, Apple’m i Xioami.