"Skupiamy się na produktach premium, z wyższej półki" – podkreślał dyrektor generalny Lenovo, Andrzej Sowiński, podczas prezentacji portfolio komputerów producenta pokazanego w br. na IFA.

Według niego Lenovo koncentruje się na odbiorcy, który ma większe wymagania, niż tylko posiadanie komputera, służącego jedynie do pracy albo zabawy. Sprzęt powinien mieć też "coś więcej". Dodał, że w dzisiejszych czasach komputer musi również przede wszystkim dobrze wyglądać.

"Moc nabywczą na rynku będą posiadali millenialsi. Oczekują więcej – oprócz niezawodności także ciekawego designu i uniwersalizmu, łączącego świat konsumencki i biznesowy." – wyjaśniał Maciej Polak, PC Business Development Manager w Lenovo.

Zauważył, że istotne w liniach biznesowych jest korzystanie z trendu konsumeryzacji. Zaznaczał również, że dla klientów w firmach oprócz uniwersalności sprzętu bardzo ważną cechą jest wytrzymałość i niezawodność urządzeń, na co wskazują badania Lenovo.

Nowe produkty zaprezentowano w 3 grupach: Yoga, strefa biznesowa oraz strefa CEO, które jednocześnie wskazują potencjalnych klientów asortymentu Lenovo.

W przypadku modeli Yoga podkreślano, że dla użytkowników coraz bardziej pożądaną cechą komputera jest bardzo dobry ekran (stąd wprowadzono modele z wyświetlaczem UHD 4K) oraz dobrej jakości dźwięk, gdyż urządzenia przenośne coraz częściej służą do korzystania z multimediów. Takie cechy są np. odpowiedzią na rozwój usług w rodzaju Netflix czy Spotify.

Wśród nowości z linii Yoga po raz pierwszy w Polsce zaprezentowano model C930. Wejdzie na polski rynek w listopadzie br. Zamiast bransoletowych zawiasów tak jak w poprzednich modelach komputer ma głośnik typu soundbar. 

Z koli Yoga 920 ma "coś więcej" w formie ekranu UHD i głośników JBL, a model 730 – pod postacią karty graficznej, która zapewnia dodatkową moc. Jak stwierdzono, dla wielu użytkowników gry wideo są uzupełnieniem podstawowej funkcji komputera.

Również w listopadzie br. na rynek wejdzie Yoga Book z wyświetlaczem e-papier na panelu dotykowym, można więc czytać e-booki. To kolejny przykład dodatkowych możliwości sprzętu, na jakie stawia Lenovo.

Z kolei desktopowe PC zmierzają w kierunku miniaturyzacji – prawdopodobnie jeszcze w tym roku na rynku pojawi się komputer o objętości mniej więcej pół litra.  

Jako jedną z innowacji wskazano wyjmowany, wymienny komputer w AiO, co ma zapobiec szybkiemu starzeniu się sprzętu o niższej specyfikacji.

"Według naszych badań ekran żyje 5 lat, a komputer 3 lata. Gdy ekran działa, a komputer nie spełnia oczekiwań, może pojawić się problem." – wyjaśniał zasadność takiego rozwiązania Maciej Polak.