Lenovo z zyskiem, ale biznes mobilny nadal na minusie
W II kw. br. Lenovo wypracowało zysk netto większy o 64 proc. niż rok wcześniej, ale głównie dzięki sprzedaży nieruchomości. Po blisko 2 latach od przejęcia Motoroli Mobility firma nadal nie zarabia na biznesie mobilnym.
Zysk netto Lenovo w minionym kwartale wyniósł 173 mln dol., o 64 proc. niż rok wcześniej, a zysk operacyjny wzrósł 2,5-krotnie, do 245 mln dol., jednak rezultat znacznie poprawiła sprzedaż biura w Pekinie (za 132 mln dol.), a nie core biznes koncernu. Firma będzie nadal poszukiwać podobnych możliwości zwiększenia aktywów, co ma wspomóc inwestycje w rozwojowe obszary – według zapowiedzi dyrektora finansowego Lenovo, Wong Wai Minga. Czyli w grę wchodzi dalsza sprzedaż nieruchomości firmy.
Zysk brutto korporacji w II kw. br. zmniejszył się o 7 proc., do 1,5 mld dol., marża wyniosła 15,3 proc. Przychody spadły o 6 proc., do 10,05 mld dol., co było wynikiem lepszym niż spodziewali się analitycy (-4 proc., gdyby pominąć wahania kursów walut). Jeśli chodzi o core biznes, to przychody działu PC zmniejszyły się o 7 proc., do 7 mld dol., a sprzedaż ilościowa komputerów spadła o 2,3 proc., czyli mniej niż globalna średnia (-4,1 proc.), głównie dzięki popytowi na dojrzałych rynkach. W przypadku PC firma zamierza skoncentrować się na segmentach, które cechuje duży wzrost.
Integracja kupionych w 2014 r. – działu serwerów x86 od IBM i mobilnego od Motoroli Mobility – okazuje się bardziej skomplikowana niż wcześniej przypuszczano. Wyniki korporacji nadal ciągnie w dół biznes mobilny, który wciąż nie przynosi zysków (w II kw. br. wygenerował 206 mln dol. straty). Jego obroty zmniejszyły się natomiast o 6 proc., do 1,7 mld dol. Według planów sprzed 2 lat, gdy przejmowano Motorolę Mobility kosztem 2,9 mld dol., ten biznes miał wyjść na plus w br. Lenovo chce w większym stopniu skoncentrować się na bardziej dochodowym segmencie premium smartfonów. To wymaga jednak inwestycji.
Na plusie pod względem obrotów zakończył kwartał dział data center (+1 proc., 1,1 mld dol.), ale ze względu m.in. na koszty integracji miał stratę 64 mln dol. Firma zapowiada dalsze inwestycje w działy handlowe, marketing, programy skierowane do kanału sprzedaży oraz portfolio tej dywizji.
Podobne aktualności
Lenovo powróciło do wzrostu sprzedaży
Po 5 kwartałach spadków z rzędu (rok do roku), przychody Lenovo poszły w górę do ponad 15 mld dol.
Zadbaj o zdrowie, komfort pracownika i stwórz ergonomiczne stanowisko pracy z zestawem od Lenovo
Skorzystaj z promocji cenowej Lenovo na zestawy, które spełniają wymagania nowych przepisów BHP w zakresie stanowisk wyposażonych w monitory ekranowe.