Najważniejszą zmianą jest nowy system autoryzacji. Jedno z kluczowych kryteriów weryfikacyjnych – ilość sprzedanego sprzętu – zostanie rozszerzone na wszystkie segmenty – konsumencki, biznesowy i korporacyjny. Największą korzyścią dla resellerów jest możliwość wypracowania dodatkowych zysków w programie bonusowym Reseller Incentive Program.

Aktualnie uczestnicy programu są klasyfikowani w kategoriach LPN Partner, Premium i Gold. W zależności od poziomu autoryzacji mogą liczyć na pomoc ze strony Lenovo, taką jak zniżki cenowe, dostęp do komputerów testowych, materiały marketingowe i POS oraz przydzielenie dedykowanego  opiekuna handlowego. Pełną listę można znaleźć tutaj.

W ramach zmian dodano internetową wyszukiwarkę partnerów. Użytkownicy końcowi mogą sprawdzić, od kogo kupić sprzęt Lenovo w okolicy. Ponadto rozszerzono zakres współpracy dla uczestników o statusie Partner. Dopełnieniem nowej wersji LPN są szkolenia, zarówno w formie tradycyjnych spotkań jak i warsztatów online. Lenovo planuje także uruchomić program dostępu do leadów w końcu II kw.

Częścią LPN jest program lojalnościowy dla partnerów „I DO Lenovo”. Jego najważniejszy element to portal iDOlenovo.pl gdzie zamieszczane są informacje o promocjach, szkoleniach oraz innych istotnych wydarzeniach. Według producenta liczba zarejestrowanych w minionym roku wzrosła o ponad 300 procent.   

 Więcej informacji o programie można uzyskać na stronie http://www.partnerinfo.lenovo.com (należy wybrać w ustawieniach kraju Polskę).