Z początkiem maja do Lexmarka dołączył Thomas Valjak, który objął stanowisko wiceprezesa ds. sprzedaży w kanale partnerskim w regionie EMEA. Do jego zadań należy szybszy rozwój tego obszaru.

Valjak przechodzi do Lexmarka z HP, gdzie spędził ostatnie 24 lata na kierowniczych stanowiskach w sprzedaży i zarządzania kanałami dystrybucji. Ostatnio pełnił funkcję wiceprezesa i szefa działu druku wielkoformatowego HP w regionie EMEA. Odpowiadał za zarządzanie wszystkimi aspektami tego biznesu opartego na sprzedaży kanałowej dla klientów z branży architektonicznej, inżynieryjnej, budowlanej, przemysłowej, drukarni komercyjnych i producentów materiałów reklamowych.

„Doświadczenie Thomasa będzie miało kluczowe znaczenie w realizacji programów i strategii rynkowych dla zróżnicowanej sieci partnerów, którą posiadamy w całym regionie" – twierdzi Sammy Kinlaw, wiceprezes ds. sprzedaży w kanale partnerskim i OEM Lexmarka.

Z kolei Thomas Valjak uważa, że “Lexmark jest dobrze przygotowany do wykorzystania ogromnej szansy rynkowej, dzięki innowacjom technologicznym i zaangażowaniu w doskonalenie usług.”

W ciągu dwóch ostatnich lat w Lexmarku doszło do znaczących roszad personalnych – zmieniło się trzech CEO. Firma w 2016 r. została przejęta przez chińskiego producenta materiałów eksploatacyjnych Apex Technology. W ub.r. Sammy Kinlaw wskazywał, że mimo turbulencji sprzedaż marki w USA wzrosła.