W III kw. finansowym 2020, zakończonym 31 grudnia 2019 r., przychody Logitecha po raz pierwszy w historii przekroczyły barierę 900 mln dol. w ciągu kwartału, sięgając 903 mln USD (+4 proc. r/r). Zysk operacyjny również osiągnął nienotowany dotąd poziom 152 mln dol. (w ujęciu non-GAAP), tj. o 6 proc. większy niż rok wcześniej. Zysk netto wzrósł o 4 proc., do 117,5 mln dol.

Wszystkie trzy główne biznesy producenta – gaming, akcesoria PC i rozwiązania do współpracy wideo – osiągnęły duży wzrost sprzedaży. Marża brutto okazała się podobna jak w ub.r., osiągając 37,6 proc. wobec 38,1 proc.

Właśnie w sektorze "video collaboration" najbardziej zwiększyła się sprzedaż – o 24 proc. r/r, do blisko 92 mln dol., co oznacza zakupy klientów większe o niemal 18 mln dol. w porównaniu z ub.r. Największym segmentem jest gaming (245 mln dol.), gdzie poprawa była 15-procentowa.

Nie wszystko na plusie

Jednak nie brakło też biznesów, w których Logitech odnotował dwucyfrowe spadki sprzedaży, jak smart home (-19 proc.) audio i wearables (-17 proc.) oraz tablety i akcesoria (-13 proc.).

W całym roku 2020 Logitech spodziewa się 375 – 385 mln dol. zysku operacyjnego.