Maleje popyt na iPady
Spada popularność tabletów Apple’a – informuje raport Goldman Sachs. Zdaniem analityka jeśli Apple nie obniży ceny urządzenia, będzie miał problemy ze sprzedażą.
Od premiery cena nowego tabletu Apple’a niewiele się zmieniła, podczas gdy np. pierwszy iPhone o pojemności 8 GB w ciągu trzech miesięcy potaniał z 599 dol. do 399 dol. Według analityka Billa Shope’a popyt na iPady zmniejsza się i jeśli producent chce pokonać problemy, powinien zadbać o rozwój iCloud, wdrożyć Siri w iPadzie (oprogramowanie umożliwiające obsługę urządzenia za pomocą głosu) i obniżyć ceny urządzeń. Zdaniem Shope’a iPad z 8-gigabajtową pamięcią, który kosztowałby mniej niż 400 dolarów, w 2012 r. mógłby sprostać konkurencji tańszych dostawców i przyciągnąć klientów wrażliwych na cenę. Obecnie w polskich e-sklepach, według porównywarki Ceneo.pl, najtańszy iPad2 z pamięcią 16 GB kosztuje 1949 zł (czyli ok. 600 dol.).
Informacje o możliwym spadku zainteresowania iPadami pojawiły się we wrześniu br., gdy Apple o jedną czwartą zmniejszył zamówienia na podzespoły do produkcji tabletu.
Podobne aktualności
Ponad 60 proc. firm było celem ataku ransomware w 2022
Co więcej, z raportu Fortinet wynika, że aż połowa z tych przeprowadzonych na całym świecie ataków zakończyła się sukcesem cyberprzestępców.
Zrównoważony rozwój a globalne przedsiębiorstwa
86 proc. z 751 ankietowanych globalnych firm wskazało, że planuje zwiększyć swoje budżety na zrównoważony rozwój
Coraz więcej ataków za pośrednictwem poczty elektronicznej
Cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję, ataki ransomware stają się coraz skuteczniejsze, a do kradzieży danych dochodzi coraz częściej - alarmuje Acronis.