Od premiery cena nowego tabletu Apple’a niewiele się zmieniła, podczas gdy np. pierwszy iPhone o pojemności 8 GB w ciągu trzech miesięcy potaniał z 599 dol. do 399 dol. Według analityka Billa Shope’a popyt na iPady zmniejsza się i jeśli producent chce pokonać problemy, powinien zadbać o rozwój iCloud, wdrożyć Siri w iPadzie (oprogramowanie umożliwiające obsługę urządzenia za pomocą głosu) i obniżyć ceny urządzeń. Zdaniem Shope’a iPad z 8-gigabajtową pamięcią, który kosztowałby mniej niż 400 dolarów, w 2012 r. mógłby sprostać konkurencji tańszych dostawców i przyciągnąć klientów wrażliwych na cenę. Obecnie w polskich e-sklepach, według porównywarki Ceneo.pl, najtańszy iPad2 z pamięcią 16 GB kosztuje 1949 zł (czyli ok. 600 dol.).

Informacje o możliwym spadku zainteresowania iPadami pojawiły się we wrześniu br., gdy Apple o jedną czwartą zmniejszył zamówienia na podzespoły do produkcji tabletu.