W rankingu Best Global Brands 2016 firmy Interbrand marki koncernów IT tworzą ścisłą światową czołówkę pod względem wartości. W ocenie analityków najwięcej warte jest Apple, wycenione na 178 mld dol., o 5 proc. więcej niż w ub.r. Numerem 2 jest Google, którego wartość poszła w górę o 11 proc., do 133 mld dol.

W pierwszej dziesiątce uplasowano jeszcze 4 koncerny IT (Microsoft, IBM, Samsung i Amazon). Najbardziej zwiększyła się wartość marki Facebooka – o 48 proc. w porównaniu z ub.r., co dało jej 15 pozycję. Drugi pod względem wielkości wzrostu jest Amazon (nr 8, +33 proc.). Stracił na wartości IBM.

 

W pierwszej dwudziestce Best Global Brands 2016 wśród marek IT uplasowały się:

1. Apple (178,1 mld dol., wzrost wartości o 5 proc.)

2. Google (133,2 mld dol., +11 proc.).

4. Microsoft (72,8 mld dol., +8 proc.).

6. IBM (52,5 mld dol., -19 proc.).

7. Samsung (51,8 mld dol., +14 proc.).

8. Amazon (50,3 mld dol., +33 proc.).

14. Intel (36,9 mld dol., +4 proc.).

15. Facebook (32,6 mld dol., +48 proc.).

16. Cisco (30,9 mld dol., +4 proc.).

17. Oracle (26,6 mld dol., -3 proc.).

Marsz w górę kontynuuje Huawei, które w ub.r. po raz pierwszy weszło do pierwszej setki rankingu, a teraz wspięło się z 94 na 72 pozycję (5,8 mld dol., +18 proc.). Tym razem pod koniec zestawienia uplasowało się Lenovo. Wartość marki tego producenta nieznacznie spadła (99 miejsce, 4,1 mld dol., -2 proc.).

Ustalając wartość marki analitycy Interbrands biorą pod uwagę dane finansowe firmy, siłę marki wśród konsumentów i wpływ na ich wybory, jak również jej pozycję w porównaniu z konkurencją. Wartość marki ma odzwierciedlać jej potencjał w przyszłości.